تشکیل ستاد‌های فرماندهی عملیات پاسخ به بحران برای مقابله با سیل احتمالی


تشکیل ستاد‌های فرماندهی عملیات پاسخ به بحران برای مقابله با سیل احتمالی

بختیاری با اشاره به تشکیل ستاد‌های فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در این مناطق گفت: این ستادها با حضور نیرو‌های عملیاتی و واکنش سریع از هلال احمر، اورژانس، آب و برق، گاز و ارتباطات به صورت شبانه روزی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، علی بختیاری عصر امروز (سه شنبه 6 اسفند) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما به ارائه توضیحاتی درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با سیل احتمالی پرداخت و با اشاره دستورالعمل هشدار زودهنگام خطاب به استانداران و روسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به تمامی ارگان‌های دست اندرکار مدیریت بحران و سوانح کشور طبق پیش بینی‌های بارش شدید باران و برف در اوایل هفته ابلاغ شد، گفت: بر اساس آخرین پیش بینی سازمان هواشناسی احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها و معابر در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد که موجب لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد می شود و این سازمان بر افزایش آمادگی استان‌های متاثر از این سامانه تاکید کرده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به تشکیل ستاد‌های فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در این مناطق گفت: این ستادها با حضور نیرو‌های عملیاتی و واکنش سریع از هلال احمر، اورژانس، آب و برق، گاز و ارتباطات به صورت شبانه روزی تشکیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به احتمال جاری شدن سیل در لرستان و بیان اینکه از اهالی برخی روستا‌های پلدختر استان لرستان که در حاشیه رودخانه کشکان هستند خواسته شده تا با قید فوریت منازل خود را ترک و به مناطق امن اسکان اضطراری و موقت عزیمت کنند، گفت: همچنین دانشگاه علوم پزشکی این استان موظف شده با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا محل‌های اسکان اضطراری سیل زدگان احتمالی را به مواد ضدعفونی کننده و ماسک‌های بهداشتی تجهیز کند.

همچنین حسن رضاییان، فرماندار پلدختر از اطلاع رسانی به مردم درباره وقوع سیل احتمالی از روز گذشته خبر داد و گفت: به مردم اعلام شد تا آنهایی که منازلشان در مسیر رودخانه ها است نسبت به تخلیه آنها اقدام کنند.

وی با اشاره به رصد میدانی نقاط حادثه خیز گفت: با توجه به اینکه این سامانه بارشی قوی تا ظهر روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد توصیه می شود مردم پلدختر و معمولان و روستاهای مسیر رودخانه های کشکان و سیمره ، هشدارهای مدیریت بحران در خصوص سیل را جدی بگیرند و از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه ها و مسیر مسیل ها اجتناب کنند.

در ادامه این برنامه خبری سحر تاجبخش، رئیس سازمان هواشناسی گفت: شرایط فصلی به‌گونه‌ای است که در سطح شهر‌ها بارش باران و در ارتفاعات، بارش برف آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بنا بر پیش بینی ها، فعالیت این سامانه فعلا ادامه دارد و تا روز پنجشنبه از مناطق شرقی خارج می شود، گفت: به احتمال زیاد در پی بارش‌ها در برخی استان‌ها بحران پیش رو داریم./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟