اجرای طرح بیمه اماکن روستایی آذربایجان غربی الگوی سایر استانها شود


اجرای طرح بیمه اماکن روستایی آذربایجان غربی الگوی سایر استانها شود

مشاور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: اجرای طرح بیمه اماکن روستایی آذربایجان غربی الگوی سایر استانها شود.

کریم یاوری امروز ۶ اسفند ماه در دیدار با شهریاری استاندار آذربایجان غربی که در استانداری برگزار شد، از اقدام استاندار در بیمه نمودن اماکن روستایی بویژه در ۲۰ کیلومتری نوار مرزی تقدیر کرد و گفت: این کار بسیار خردمندانه و قابل تحسین است و باید سایر استانها از این کار الگو برداری کنند.

محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند امداد رسانی به زلزله زدگان شمال استان بابیان اینکه اماکن روستایی در ۲۰ کیلومتری نوار مرزی از محل فروش سهمیه سوخت مرزنشینان بیمه حوادث شده اند، گفت: اگر چه خوشبختانه در این زمین لرزه ها خسارت جانی نداشتیم اما خسارت زیادی به ابنیه و احشام روستائیان وارد شده است.

شهریاری با بیان اینکه اقدامات امدادی از قبیل توزیع چادر،پتو و وسائل گرمایشی و اسکان اضطراری در مراحل نهایی قرار دارد، افزود: همه تلاشها از سوی مسئولین و مردم برای کاستن آلام زلزله زدگان بسیج شده است و امیدواریم تا شهریور ماه سال آینده بازسازی خانه های تخریب شده و خسارت دیده به اتمام برسد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: با جبران خسارتی که از سوی بیمه انجام می گیرد و وام ۴ درصد بازسازی به زلزله زدگان و کمک هایی که نهادهای مختلف در خصوص تامین مصالح انجام می دهند امیدواریم در نیمه اول سال آینده احداث واحدهای جدید تمام شود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: برای اینکه اماکن روستایی در سراسر کشور در برابر حوادث بیمه شوند پیشنهاد بیمه مشارکتی با آورده اندک روستائیان را ارائه داده ایم تا ۷ میلیون واحد مسکونی روستایی که هر سال در بر اثر حوادث گوناگون دچار خسارت می شوند، بیمه شده و مردم کمتر دچار خسران شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اولین تصاویر از حمله پهپادی نیروهای امنیتی به خودرو تروریست‌ها