ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی قشم از چهارشنبه فعال می‌شود


ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی قشم از چهارشنبه فعال می‌شود

قشم- ایرنا- در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در جزیره قشم، ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی قشم از فردا، چهارشنبه هفتم اسفندماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم شامگاه سه‌شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: موضوع جلسه فردا نیز بحث کروناو یروس است و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

مرتضی شیخ‌زاده ادامه داد: ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی قشم از همه دستگاه‌های متولی مسافری و گردشگری تشکیل شده است که اولین نشست آن فردا در مرکز رشد قشم برگزار می شود.

وی تصریح کرد: برای بازرسی از مکان‌های مختلف از جمله هتل‌ها، مهمان‌سراها، اصناف مختلف، تمامی بخش های صنعت گردشگری و نظارت بر روند رعایت مسایل بهداشتی درباره کرونا ویروس، علاوه بر دیگر مسایل بهداشتی، تصمیمات لازم به تصویب خواهد رسید.

شیخ‌زاده افزود: با توجه به شرایط ویژه جزیره قشم، و بر اساس دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در این جزیره، مرخصی تمام مدیران و مسوولان سازمان مزبور لغو شد.

وی ادامه داد: نمیتوان خدمات‌رسانی به مردم را به بهانه شرایط ویژه قطع کرد و از این رو تلاش داریم شرایطی فراهم شود تا در کنار سرویس دهی به مردم، ضوابط بهداشتی نیز رعایت شود.

جزیره قشم دارای ۲۷ ژئوسایت و بیش از ۲۰۰ محوطه تاریخی است. غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم از جمله جاذبه های گردشگری قشم است. همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه‌های گردشگری این جزیره است.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود یکهزار و ۵۵۰ کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور