استاندار: سند مهندسی فرهنگی فارس تدوین شود


استاندار: سند مهندسی فرهنگی فارس تدوین شود

شیراز-ایرنا- استاندار فارس گفت: سند مهندسی فرهنگی این استان باید هر چه زودتر تهیه و تدوین شود تا متناسب با برنامه‌هایی که در قالب بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت برای این منطقه پیش‌بینی شده، گام برداریم.

عنایت‌الله رحیمی، عصر سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگی عمومی استان فارس که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در شیراز برگزار شد، افزود: سند مهندسی فرهنگی استان فارس، متاثر از سند مهندسی فرهنگی کشور که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده، تهیه خواهد شد.

وی بیان کرد: امیدواریم برای تهیه این سند از نظرات فرهیختگان استان فارس و کسانی که در این زمینه دارای اندیشه و فکر هستند بهره گیریم و آن را با الهام از سند ملی تدوین کنیم.

استاندار فارس ادامه داد: فرهنگ، مجموعه ای از آداب، رسوم، اعتقادات، باورها، ارزش‌ها و روش‌های زندگی را تشکیل می‌دهد و این مقوله، مفهوم جامعی است که درطول زمان ایجاد می‌شود.
رحیمی اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم به فرهنگ مدنظر و مبتنی بر ارزش‌های پذیرفته شده، اعتلا بخشیم و در آن مسیر حرکت کنیم، بدون تردید سند مهندسی فرهنگی کشور، سندی بسیار مهم و حائز اهمیت است.
وی همچنین پاره‌ای از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی استان فارس را برشمرد و گفت: توجه ویژه به گسترش فرهنگ قرآنی، مساله عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر از جمله مباحث مهم مدنظر این شورا به شمار می‌آید که تا کنون اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام داده است.

تمهیدات لازم برای تامین ماسک و مواد شوینده انجام شده است

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اقداماتی که در این استان برای مقابله با بیماری کرونا صورت گرفته، اظهار داشت: کارگروه‌های ویژه‌ای در شهرستان‌های این استان تشکیل و از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز تلاش‌های لازم برای اطلاع رسانی در مورد این بیماری انجام شده است.

رحیمی افزود: برای پیشگیری از شیوع این بیماری، فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری تحت کنترل است، ضدعفونی وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین اماکن عمومی در حال انجام است و برای تامین ماسک و مواد شوینده مورد نیاز تدابیر لازم صورت گرفته است، همچنین بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز نیز برای رسیدگی به بیماران و افراد مشکوک به ابتلای به این بیماری تجهیز شده است.

وی گفت: در میان نمونه‌هایی که مشکوک به ابتلای به این بیماری بودند و به بیمارستان مراجعه کردند، متاسفانه سه نفر به ابتلای به ویروس کرونا تشخیص داده شدند که امیدواریم بتوانیم از این بحران نیز به خوبی عبور کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک