جواب نمونه‌های بیماران مشکوک به کرونا در استان کرمان هنوز اعلام نشده است 


 جواب نمونه‌های بیماران مشکوک به کرونا در استان کرمان هنوز اعلام نشده است 

کرمان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: پاسخ نمونه آزمایشات بیماران مشکوک به کرونا ویروس جدید در این استان که به دو آزمایشگاه مرکزی ارسال شده تاکنون دریافت نکرده ایم.

احمد طباطبایی شبانگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد زیاد نمونه آزمایشات ارسالی از سایر استان های درگیر با ویروس کرونا مانند قم و اراک به دو آزمایشگاه مرکزی را دلیل طولانی شدن زمان اعلام نتایج آزمایش های این استان اعلام کرد.

وی اظهار داشت: البته علائم بالینی بیماران بستری مشکوک به کرونا ویروس در کرمان خوب بوده و به درمان های معمول آنتی بیوتیکی جواب داده اند.

طباطابیی با بیان اینکه جواب آزمایش های بیماران مشکوک به کرونا در کرمان طی دو روز آینده اعلام خواهد شد تصریح کرد: آنچه محرز است کرونا ویروس جدید همچنان در گردش است و احتمال دارد برخی افراد به دلیل مقاومت بالای بدنی پس از ابتلا سلامت خود را به دست آورده باشند در حالی که در زمان کمون بیماری انتقال دهنده بوده اند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا ویروس جدید سلامتی خود را باز می یابند گفت: دو نیم درصد از این افراد جان خود را از دست می دهند که بیشتر این افراد دارای بیماری زمینه ای هستند.

طباطبایی علائم کرونا ویروس جدید را شبیه به سرماخوردگی دانست و اعلام کرد: افزون بر ۹۰ نفر در کشور مبتلا به این ویروس هستند.

وی با اشاره به اینکه حساسیت پزشکان و کادر بیمارستانی در زمینه‌ شناسایی بیماران مبتلا به کرونا افزایش یافته اظهار داشت: موارد مشکوک به این بیماری بستری و از آنها نمونه گرفته می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر