آلودگی دست شایع‌ترین راه انتقال ویروس کرونا است


آلودگی دست شایع‌ترین راه انتقال ویروس کرونا است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه استفاده از ماسک برای همه مردم توصیه نمی‌شود، گفت: آلودگی دست شایع‌ترین راه انتقال ویروس کرونا است.

حامد روحانی‌زاده عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، با بیان اینکه استفاده از دستکش در مواقع غیر ضرور توصیه نمی‌شود، اظهار کرد: هیچ منبع علمی مستندی در خصوص تغذیه مناسب برای این بیماری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: چادرهای سلامت برای معرفی و روش‌های پیشگیری از این بیماری در سطح شهر دائر شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به فعالیت قلیان سراها اشاره کرد و گفت: پیگیر پلمپ مقطعی قلیان سراها تا اطلاع بعدی برای جلوگیری از گسترش این بیماری هستیم چراکه قلیان خود کانون عفونت است.

روحانی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سفرها به مازندران زیاد شده است، کیت‌های تشخیصی تب سنجی از ورودی‌های استان انجام و مقرر شد ۶ استان به استان‌های دارای کیت اضافه شوند و پیشگیری در دستور کار قرار دارد تا از انتشار کرونا ویروس جلوگیری کنیم و مسافران مشکوک به کرونا ویروس محل اقامت آن‌ها را رصد می‌کنیم.

وی بیان کرد: هیچ برنامه‌ای برای تعطیلی فروشگاه‌های کوچک و بزرگ و ادارات دولتی نداریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه تعطیلی مدارس به دلیل پایین بودن سطح آگاهی دانش‌آموزان در مورد این بیماری انجام شده است، افزود: اماکن ورزشی همچنان تعطیل است.

روحانی‌زاده یادآور شد: به دنبال ارائه طرحی برای لغو مقطعی برپایی مراسم‌های عروسی در تالارهای پذیرایی هستیم که به زودی اطلاع رسانی و اجرایی می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌شود مراسمات ترحیم در تالارها برگزار نشود.

ساماندهی تخت بیمارستانی برای کرونایی‌ها
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: در چهار بیمارستان ریفرال که برای بستری کردن بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان پیش‌بینی شده، تخت به میزان نیاز ساماندهی شد و مشکلی برای بستری بیماران مبتلا از این پس نخواهیم داشت.
روحانی‌زاده افزود: مشکل کمبود تخت بیشتر مربوط به بیمارستان رازی قائمشهر بود که با جا به جایی بیماران مشکل این بیمارستان نیز برطرف شد.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان مخصوص کرونا صرفا برای کرونا نیست بلکه تجهیزات بیشتری برای مقابله دارد و ممکن است بیماری مشکوک به کرونا هم به یک بیمارستان معمولی مراجعه کند و انجا تحت درمان قرار گیرد.

از فردا عملیات تولید و توزیع مواد ضدعفونی کننده در مازندران آغاز می‌شود

محمدرضا شیران معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه این نشست با اشاره به اینکه از فردا عملیات تولید و توزیع لوازم بهداشتی آغاز می‌شود، اظهار کرد: ظرفیت تولید ماسک در کشور یک و نیم میلیون عدد در ۱۲ کارخانه است که ۳۰ هزار عدد آن در کلاردشت تولید می‌شود.

وی افزود: مقرر شد از ظرفیت خالی ۱۲ کارخانه تولید لوازم آرایشی بهداشتی در استان برای تولید مایحتاج ضروری استان پروانه ۳ ماهه به آن‌ها داده شد تا از ظرفیت‌شان برای تولید ژل و مواد ضد عفونی کننده استفاده شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه هر مواد شوینده‌ای که مردم تهیه می‌کنند باید لیبل داشته باشد، گفت: از فردا عملیات تولید و توزیع مواد ضدعفونی کننده نیز آغاز می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی