خرید کولر آبی


خرید کولر آبی

پیش از خرید کولر آبی باید بدانید که دو نوع کولر در بازار موجود می‌باشد کولر‌های ثابت که مخصوص مصارف خانگی و کولر‌های متحرک که برای مصارف صنعتی کاربرد دارند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پیش از خرید کولر آبی باید بدانید که دو نوع کولر در بازار موجود می باشد کولرهای ثابت که مخصوص مصارف خانگی و کولرهای متحرک که برای مصارف صنعتی کاربرد دارند.

راهنمای خرید کولر ثابت

این نوع از کولر ثابت و بدون تحرک می باشند و امکان جابجایی آن‌ها وجود ندارد. محل قرارگیری این کولر بالای پشت‌بام می باشد. هوای خنک نیز از طریق کانال‌کشی وارد می‌شود و آب موردنیاز کولر از طریق لوله‌کشی تأمین می‌گردد.

راهنمای خرید کولر متحرک

در مکان‌هایی که لوله‌کشی انجام‌نشده است از کولرهای متحرک برای تأمین آب مصرفی کولر استفاده می‌گردد. با استفاده از یک شیلنگ می‌توان آب کولر را تأمین نمود. کولر آبی متحرک سبک و کوچک می باشد تا به‌راحتی بتوان آن را جابه‌جا کرد. تنها عیب کولرهای متحرک نسبت به کولرهای ثابت بازده کمتر آن است. بااین‌حال امروزه به علت کمبود جا و جابجایی راحت کولر محبوبیت کولر متحرک رشد بالایی داشته است.

ویژگی‌های کولر خانگی

خرید کولر آبی

ظرفیت کولر

ظرفیت کولر آبی همان توان کولر است که با توجه به فضای موردنیاز برای خنکی تعیین می‌گردد. کولرهایی که توان آن‌ها کمتر از ده هزار فوت بر مترمربع باشد کولر خانگی گفته می‌شود که در مراکز اداری، تجاری و مسکونی استفاده می‌گردد و همچنین کولرهایی با ظرفیت بالای ده هزار جزء کولرهای صنعتی به شمار می‌آید که در کارگاه‌های بزرگ، سالن‌های بزرگ، آمفی‌تئاتر، سوله‌ها، مرغداری‌ها، گاوداری‌ها و کارخانه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند.

کولرهای آبی به دو نوع پوشالی و سلولزی تقسیم می‌شوند. کولر پوشالی سال‌هاست که در میان مردم محبوبیت دارد اما کولر سلولزی که در آن به‌جای پوشال از پد سلولز استفاده می‌گردد نوع جدیدی از کولر آبی می باشد. درواقع تنها تفاوت بارز این دو نوع از کولرهای آبی در پدهای مورداستفاده آن‌ها می باشد.

دلایل خرید کولر سلولزی

همان‌طور که بیان کردیم کولر سلولزی همان ویژگی‌های کولر آبی را دارد با این تفاوت که در کولر سلولزی به‌جای پوشال از پد سلولزی استفاده‌شده است. مصرف برق کمتر و بازدهی بالاتر نسبت به کولر آبی پوشالی باعث افزایش انتخاب و خرید کولر سلولزی توسط مشتریان شده است. تمامی مزایای کولر سلولزی نسبت به پوشالی تنها در پدهای آن‌ها می باشد. در کنار مزایای کولر سلولزی می‌توان گفت که قیمت کولر سلولزی و قیمت پدهای سلولزی بالاتر از قیمت کولر پوشالی است و همین دلیل باعث شده تا افرادی که قیمت کولر اهمیت ویژه‌ای برای آن‌ها در هنگام خرید کولر دارد از خرید کولر سلولزی صرف‌نظر نمایند.

مزایای کولر سلولزی نسبت به کولر پوشالی

بهبود عملکرد و بازدهی کولر مصرف انرژی برق کمتر جلوگیری از ورود آلودگی و گردوخاک به داخل دوست دار محیط‌زیست استحکام بیشتر بدنه‌ی کولر صدای کمتر طولانی بودن عمر کولر آسان بودن نگهداری و تعمیرات

خرید کولر با ظرفیت مناسب

انتخاب و خرید کولر باید بر اساس ابعاد محیط موردنظر شما باشد خرید کولر با توان بالاتر از حد موردنیاز می‌تواند علاوه بر مصرف بالای برق صدای زیادی را تولید کند. همچنین انتخاب کولر با ظرفیت پایین‌تر باعث کاهش طول عمر کولر می‌شود زیرا باید موتور کولر توان بیشتری برای خنک‌سازی کولر بگذارد. درنتیجه انتخاب و خرید کولر با ظرفیت مناسب ابعاد اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

ظرفیت کولرها از 2000 تا 7000 متغیر می باشد. علاوه بر ابعاد محیط موردنظر، تعداد دریچه‌های کانال کولر، آفتاب‌گیر بودن، ضخیم بودن دیوارهای ساختمان اهمیت زیادی دارد.

خرید کولر آبی

روش‌های مناسب برای تعیین ظرفیت کولر

روش اول:

طبقه فضای اتاق(یک مترمکعب) فضای سالن(یک مترمکعب)
طبقه اول ۱۲ فوت مکعب ۱0 فوت مکعب
طبقه میانی ۱4 فوت مکعب 10 فوت مکعب
طبقه آخر ۱7 فوت مکعب ۱۲ فوت مکعب

روش دوم: با استفاده از این روش می‌توانید ظرفیت حدودی کولر مناسب منزل خود را به دست آورید.

محاسبه‌ی متراژ یا مساحت منزل تقسیم متراژ خانه ‌بر عدد 0.027 ضرب عدد حاصله از تقسیم در عدد 2

به‌طور مثال منزلی با متراژ 70 متر را در نظر بگیرید: حاصل تقسیم 70 بر عدد 0.027 عدد 2592.59 است. با ضرب این عدد در 2 عدد 5185.18 به دست می‌آید. بنابراین ظرفیت کولر مناسب برای منزل شما 5000 و 6000 می باشد.

نکاتی در هنگام نصب کولر

پیش از نصب کولر بالای پشت‌بام اطمینان حاصل کنید که آن را از درب پشت‌بام می‌توان عبور داد. کولر آبی را باید روی پایه‌های مناسب همانند نبشی شماره سه یا چهار نصب نمایید. دقت کنید تا کولر هنگام نصب به‌صورت تراز روی پایه‌های قرارگرفته باشد در غیر این صورت لرزش ایجاد می‌شود و باعث تولید صدا از کولر خواهد شد. مهم‌تر از همه این است که بازده کولر به‌شدت کاهش خواهد یافت. محل قرارگیری کولر آبی باید در فضای آزاد باشد زیرا اگر داخل منزل قرارگرفته باشد هوای داخل به‌اصطلاح دم می‌کند و تنفس در آن مکان سخت خواهد شد. با استفاده از یک ترموستات می‌توانید در کاهش مصرف انرژی تأثیرگذار باشد. زیرا کولرهای آبی علاوه بر مصرف برق به میزان قابل‌توجهی آب نیز مصرف می‌کند. خرید کولر آبی

تعمیر و نگهداری اجزای کولر

تعمیر و نگهداری موتور کولر

همان‌طور که می‌دانید موتور در کولر آبی یکی از مهم‌ترین اجزا می باشد بنابراین در نگهداری آن باید دقت لازم را انجام دهیم تا از ضررهای گران‌بهای آن پیشگیری نماییم. طی مدت‌زمان طولانی از دور تند کولر استفاده نکنید. در زمان سرویس کردن کولر موتور کولر را کاملاً تمیز نمایید و آن را روغن‌کاری کنید، این کار جهت روان شدن کار موتور کولر خواهد شد. لوله‌های پخش‌کننده‌ی آب در کولر را به‌گونه‌ای تعبیه کنید که آب به موتور نرسد.

تعمیر و نگهداری پوشال کولر

پوشال‌ها باید به‌صورت سالانه تعویض شوند. در شهرهایی که آلودگی بسیار زیاد است همانند شهر تهران بهتر است پوشال‌ها را سالانه دو بار تعویض نمود.

پدهای سلولزی همانند پوشال‌ها نیازی به تعویض سالانه ندارند و 3 تا 5 سال برای تعویض آن‌ها لازم است.

پیش از آنکه نسبت به تعویض پوشال کولر اقدام کنید از برق نداشتن بدنه‌ی آن اطمینان کسب کنید.

به علت استفاده از چسب در هنگام تعویض پد سلولزی جهت جلوگیری از پخش بوی نامطبوع باید آبی که از روی پدها عبور کرده و داخل تشتک جمع شده است را خارج نمایید.

به علت وجود گردوخاک و آلودگی‌ها بهتر است سطوح داخلی و کف کولر به‌صورت سالانه تعویض شود.

تعمیر و نگهداری پمپ کولر

پمپ کولر وظیفه‌ی کشیدن آب درون خود و ارسال آب به پوشال‌ها توسط شیلنگ را بر عهده دارد. از یک سبد برای جلوگیری از کثیفی شیلنگ، رسوب‌گذاری و ورود اشیای کوچک به درون شیلنگ در قسمت پایین آن استفاده کنید.

تعمیر و نگهداری جعبه‌تقسیم کولر

این جعبه را در قسمتی از بدنه‌ی کولر جای دهید تا رطوبت به آن نرسد.

تعمیر و نگهداری شناور کولر

دقت داشته باشید که شناور تنظیم باشد زیرا اگر شناور تنظیم نباشد و آب به مقدار کمی وارد کولر می‌شود، به‌درستی پوشال‌ها مرطوب نخواهند شد و اگر آب به مقدار زیادی وارد کولر شود سرریز می‌شود.

جهت خرید کولر به وب‌سایت رسمی شرکت کاوه کویر مراجعه نمایید: http://kavehkavir.com/buy-cooler

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی