مقابله با کرونا نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است


به گزارش خبرنگار مهر، آیدین پورکاظمی سه شنبه در نشست...


به گزارش خبرنگار مهر، آیدین پورکاظمی سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تأکید بر عدم توجه مردم به شایعات درباره ویروس کرونا، اظهار کرد: متأسفانه ترس و اضطراب بیشتر از خود ویروس مردم را ترسانده است.

وی با بیان اینکه اگر شهروندان از ماهیت ویروس مطلع باشند دیگر ترسی نخواهند داشت، افزود: باید آگاهی لازم در زمینه راه‌های مقابله با این ویروس در سطح جامعه داده شود.

مدیر گروه علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه امروز نباید به دنبال منبع شیوع کرونا باشیم، گفت: اینکه چه تعداد از آزمایش‌های مثبت یا منفی است باید راهکارهای مقابله با این ویروس آگاهی بخشی شود.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی، تصریح کرد: داشتن اعتماد به نفس کاذب در زمینه عدم ابتلاء به این ویروس سبب گسترش آن در جامعه خواهد بود باید آموزش‌های لازم به شهروندان در زمینه راه‌های انتقال و همچنین مقابله با آن داده شود.

پورکاظمی مهم‌ترین راه‌های انتقال این ویروس را از طریق دست و تماس عنوان کرد و ادامه داد: باید آموزش درست به مردم داده شود. استفاده از ماسک نمی‌تواند از ابتلاء به ویروس کرونا جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد مبتلایان به این ویروس تنها علائم سرماخوردگی خواهند داشت، افزود: در صورت رعایت اصول بهداشتی می‌توانیم قوی‌ترین ویروس‌های را نیز شکست دهیم کوچک‌ترین اهمال کاری رد این زمینه می‌تواند بزرگترین زمینه انتشار ویروس در سطح جامعه را فراهم کند.

مدیر گروه علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به شایعات منتشر شده درباره این ویروس در فضای مجازی، تأکید کرد: مردم باید بدانند همه مواردی که در فضای مجازی منتشر می‌شود در این میان رسانه نیز باید با آگاهی و علم مطالب درست را انتقال دهد.

وی با تأکید بر اینکه تنها مرجع اطلاع رسانی درباره ویروس کرونا مراجع رسمی و وزارت بهداشت است، گفت: متأسفانه عده زیادی از افراد با علائم خفیف سرماخوردگی به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه می‌کنند که این سبب می‌شود تا افرادی که واقعاً نیازمند به کمک هستند نتوانند خدمات درمانی دریافت کنند.

پورکاظمی افراد سالمند و دارای زمینه بیماری و یا نقش ایمنی را گروه‌های خطر عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر باید محل‌های تجمع مردم تعطیل یا نیمه تعطیل شود.

وی با بیان اینکه این ویروس درمان قطعی ندارد، اظهار کرد: چین تعدادی داور برای این ویروس معرفی کرده که خوشبختانه در ایران موجود بوده و در حال حاضر نیز در استان گیلان مبتلا به این ویروس از این داروها استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...