سالروز ولادت امام باقر (ع) در آستارا گرامی داشته شد


سالروز ولادت امام باقر (ع) در آستارا گرامی داشته شد

آستارا - ایرنا - سالروز ولادت امام محمد باقر (ع) پنجمین امام شیعیان، طی آئینی با حضور شهروندان و جمعی از گردشگران در شهرستان آستارا گرامی داشته شد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا روز سه شنبه در سالروز ولادت امام محمد باقر (ع) در مسجد عباسیه بیان کرد: امام باقر (ع) شخصیت برجسته ای داشت و مسلمان با مطالعه خصوصیات آسمانی و راه و روش زندگانی او، راه سعادت خود را پیدا کنند.

وی اضافه کرد: سخاوت امام محمد باقر(ع) در بین عام و خاص آشکار بود و در میان همه مردم به فضل، کرم و احسان شهرت داشت و در ایجاد فرهنگ و تمدن شیعه نقش مهمی را ایفا کرد.

وی گفت: محبت به اهل بیت (ع) در جان مسلمانان رسوخ پیدا کرده است و دشمنان در ایجاد توطئه برای انحراف مسلمانان از راه خدا و دوری از اهل بیت (ع) ناکام مانده اند.

امام جمعه آستارا شناخت مقام امامت و ولایت معصومین(ع) را از مهم ترین وظایف شیعیان دانست و افزود: ائمه اطهار، نور واحد و حقیقت راستین هستند و هر کدام، با جریان های فکری و سیاسی مختلفی رو برو بودند.

در ادامه این آئین به مولودی خوانی سالروز ولادت حضرت امام محمد باقر (ع) پرداخته شد.

امام محمد باقر(ع) در اول ماه رجب ۵۷ هجری قمری در مدینه متولد و امامت ایشان در سال ۹۵ هجری قمری آغاز شد و تا سال ۱۱۴ به مدت ۱۹سال و چند ماه ادامه داشت و در هفتم ذیحجه ۱۱۴هجری قمری در ۵۷ سالگی در زادگاه خود به دستور هشام بن عبدالملک مسموم و شهید شد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و حدود ۱۷ درصد جمعیت ان را اهل سنت تشکیل می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس