عراق مرز شوشمی را بست


عراق مرز شوشمی را بست

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار پاوه اعلام کرد که مرز شوشمی از صبح امروز(سه شنبه) از سوی طرف عراقی بسته شد و هیچ مبادله‌ای در این بازارچه مرزی انجام نمی‌شود.

پرویز ایده پور دوشنبه شب در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: صبح امروز کارکنان طرف عراقی مرز شوشمی به منظور انجام مبادلات مرزی در پایانه این بازارچه حاضر نشدند
وی افزود: مدیران مرز شوشمی در مکاتبات خود با گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا این بازارچه مرزی را تا اطلاع ثانوی تعطیل می کنند.
فرماندار پاوه اعلام کرد: امروز هیچ مبادله مرزی از طریق مرز شوشمی انجام نشده است و امیدواریم با برطرف شدن نگرانی ها مرز دوباره باز شود.
در روزهای گذشته پس از اعلام شیوع بیماری کرونا، دولت عراق پروازهای خود را نیز با ایران کنسل کرد و مرز شلمچه را بست.
مرز شوشمی در بخش مرزی نوسود از توابع شهرستان پاوه واقع شده است. این بخش با بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بازارچه مرزی است.
استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و اکنون پنج مرز و بازارچه رسمی در این استان فعال است.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی تاکنون ۹۵ نفر در ۱۳ استان ایران به ویروس کرونا مبتلا شده که ۱۵ نفر آنان نیز جان باخته‌ اند.
بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۶۶۳ تن را گرفته است.
این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.
تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.
کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمن می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.
از همین بیماری‌های تنفسی در جامعه ما وجود دارد و آنفلوآنزا مثال واضح آن است؛ ویروس‌هایی مثل RSV یا بیماری‌های باکتریایی که همچون کرونا قابلیت انتقال از طریق هوا را دارد، مدت‌هاست که در ایران کنترل می‌شود؛ بنابراین نباید با ترس و وحشت نسبت به کرونا نگاه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟