270 واحد مسکونی تحویل مددجویان روستایی کردستان شد


270 واحد مسکونی تحویل مددجویان روستایی کردستان شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: در یکسال گذشته و براساس تفاهم نامه این نهاد با سپاه، 270 واحد مسکونی برای مددجویان روستایی ساخته و تحویل آنها شده است.

محمدرسول شیخی‌زاده روز سه‌شنبه در دیدار با فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه این نهاد و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه از سال گذشته ساخت ۵۰۰ واحد مسکن برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در کردستان آغاز شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد تاکنون، ۲۷۰ واحد تحویل خانواده‌های تحت حمایت‌ شده و بقیه واحدها نیز در حال ساخت و تکمیل شدن است، افزود: کار احداث این واحدها توسط قرارگاه محرومیت‌ زدایی سپاه انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اضافه کرد: برای هر کدام از این واحدها ۵۰۰ میلیون ریال هزینه می‌شود که ۳۳۰ میلیون ریال از این مبلغ از محل کمک بلاعوض کمیته امداد تامین خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین ۵۰ میلیون ریال از مبلغ ساخت این واحدها توسط سپاه، ۳۰ میلیون ریال توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، ۵۰ میلیون ریال تسهیلات امداد و ۴۰ میلیون ریال نیز از محل آورده مددجویان تامین و هزینه می‌شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این دیدار گفت: در انجام همه تعهدات صورت گرفته برای ساخت مسکن مددجویان توسط سپاه باید تسریع شده و خانواده‌های نیازمند سریعتر صاحبخانه شوند.

سردار سیدصادق حسینی افزود: کار در برخی از روستاهای دورافتاده و صعب‌العبور مشکل است اما سپاه تمام تلاش خود را در این مناطق جهت ساختن مسکن مناسب و بدون نقص برای نیازمندان و مددجویان انجام خواهد داد.

در حال حاضر بیش از ۱۳۴ هزار نفر از جمعیت استان کردستان زیرپوشش حمایت های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هستند که این میزان حدود ۹ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...