امام جمعه شیراز: تابع نظر مدیریت واحد در بحث مقابله با کرونا هستم


امام جمعه شیراز: تابع نظر مدیریت واحد در بحث مقابله با کرونا هستم

شیراز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه در بحث مقابله با کرونا تابع نظر مدیریت واحد هستم، گفت: همگان باید از نقطه نظرهای مسوولان حوزه سلامت و بهداشت تبعیت کنند تا فضای جامعه ملتهب نشود.

آیت الله لطف الله دژکام، عصر سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس که با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در شیراز برگزار شد، افزود: در ارتباط با موضوع کرونا، یک مدیریت بهداشتی واحد باید اعمال شود، مدیریت غیر از تخصص است، اگر چه در حال حاضر در شیراز چند هزار متخصص پزشکی داریم اما مدیریت نمی‌تواند بیش از یکی باشد.
وی ادامه داد: اینکه من باید نماز جماعت را تعطیل کنم یا نکنم، مدیر این قسمت باید بگوید، در مورد نحوه مدیریت بیماری هم باید آنچه در این زمینه اعلام شد، همگان اطاعت کنیم.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: همانگونه که این مدیران همه در مسایل شرعی مکلف ما هستند، ما نیز در تشخیص مطیع آنها هستیم و نباید این موضوع را نادیده بگیریم، زیرا هرج و مرج مردم را گیج می‌کند، یک مدیریت باید در این زمینه وجود داشته باشد و اگر لازم باشد اطلاعیه می‌دهد و هر اطلاعیه داده شد اولین کسی که باید اطاعت کند بنده هستم.
آیت الله دژکام افزود: به همه استادان حوزه پزشکی احترام می‌گذارم اما هیچ کس نباید به خود اجازه دهد که به جای مدیر تصمیم بگیرد، مدیر باید مدیریت کند، نظری یا مشورتی می‌خواهند با یکدیگر داشته باشند این کار انجام شود اما در نهایت یک نفر باید تصمیم بگیرد و ضروری است تصمیم‌گیری متحد و متمرکز داشته باشیم.
وی همچنین به مساله برگزاری اعتکاف اشاره و بیان کرد: می‌گویند برای برگزاری اعتکاف چه باید کرد؟ به افراد گفتم، نظر مسوولان بهداشتی را کسب و هرچه گفتند، عمل کنید.
نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: از اینکه امروز (ششم اسفند) آستان مقدس حرم مطهر امام رضا(ع) اعلام کرد در مسایل حرم، همه پیرو دستورات بهداشتی هستیم لذت بردم، نباید کاری کنیم که بگویند هر کسی برای خود تصمیمی می‌گیرد.
امام جمعه شیراز گفت: باید به مدیران کمک کنیم تا اقدامات لازم را انجام دهند، فرماندهی این قسمت را باید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برعهده بگیرد تا فضا بیش از این ملتهب نشود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سند مهندسی فرهنگی کشور، اظهار داشت: برای اجرایی شدن این سند و سندهای نظیر آن، شاید متناسب با گستره این اسناد تا کنون نتوانسته‌ایم کار عملی و اجرایی طراحی کنیم.
آیت الله دژکام ادامه داد: برای اجرایی شدن این سندها، مساله آموزش و ترویج این سندها را از یاد برده‌ایم و بسیاری از مدیران، کارشناسان و مطالبه‌گران نمی‌دانند در سند مهندسی فرهنگی و دیگر سندها چه می گذرد؟ کسی مفاهیم این سندها را یاد نمی‌دهد.
وی افزود: باید یک نهاد مخصوص را برای آموزش و ترویج این سندها مشخص و دانشجویان را با این اسناد آشنا کنیم تا آنان نیز بتوانند مطالبه‌گری کنند و همچنین می‌توانیم این موضوع را به دروس دانشگاهی و حوزوی اضافه و یا دوره‌های کوتاه مدت برای این مساله پیش‌بینی کنیم.
نماینده منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، همچنین به ظرفیت‌های مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی در استان فارس و شیراز اشاره کرد و گفت: باید از این قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها برای عمومی کردن اخلاق بهره گیریم.

آیت الله دژکام در قسمت دیگری از مطالب خود از تلاش‌های استانداری، فرمانداری‌ها، هیات‌های اجرایی و نظارت این استان در برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری قدردانی و بیان کرد: خدارا شاکریم که با وجود همه تلاش‌های دشمنان، انتخابات دوم اسفندماه ۹۸ در کمال امنیت و در یک فضای بسیار خوب برگزار شد و در برخی حوزه‌ها شاهد بودیم که پس از پایان انتخابات، نامزدهای رقیب به منتخبان تبریک گفتند در حالی که در سال‌های پیشین مسایل به دعوا کشیده می‌شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید