در برابر کرونا، برخی شهروندان اهواز حتی در تامین آب شرب مشکل دارند


در برابر کرونا، برخی شهروندان اهواز حتی در تامین آب شرب مشکل دارند

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به مشکلات آب و فاضلاب گفت: مسئولان حوزه بهداشت و سلامت به صورت مستمر در خصوص شست‌وشوی دست‌ها برای مقابله با ویروس کرونا هشدار می‌دهند اما متاسفانه مردم برخی مناطق شهر اهواز حتی در تامین آب شرب نیز دچار مشکل هستند.

فتح‌الله حاجتی در نطق پیش از دستور خود در یکصد و نهمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۶ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: آب و فاضلاب یکی از اساسی‌ترین مشکلات و معضلات مردم شهر اهواز شده است. شرکت آب و فاضلاب که باید سازمانی خدمت‌رسان باشد، متاسفانه این روزها در شرایطی با مدیریتی دستپاچه و فاقد برنامه مدون برای خارج شدن از این وضعیت دردناک، به سر می‌برد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: آیا جایز است مدیرانی که ظرفیت شنیدن انتقاد و بیان مشکلات حوزه مدیریتی خود را نداشته و از منتقد به دلیل بیان واقعیت‌ها به دادگاه شکایت می‌کنند، اینگونه بر صندلی مدیریت بنشینند؟

حاجتی ادامه داد: اگر گفتیم که قطعی آب مرکز شهر اهواز و مناطق منبع آب، حصیرآباد، کوی رمضان، باهنر و سپیدار به صورت چند روز پشت سر هم وجود دارد، آیا جرمی مرتکب شده‌ایم که واقعیت‌ها بیان می‌کنیم؟ با توجه به شیوع ویروس کرونا، آیا اشاره به پس‌زدگی فاضلاب در خیابان‌های شهر، حرفی غیرواقعی است؟

عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: مسئولان حوزه بهداشت و سلامت به صورت مستمر در خصوص شست‌وشوی دست‌ها برای مقابله با ویروس کرونا هشدار می‌دهند اما متاسفانه مردم برخی مناطق شهر اهواز حتی در تامین آب شرب نیز دچار مشکل هستند.

وی افزود: مشکل قطعی آب در اهواز در هفته‌های اخیر شدیدتر از قبل شده است. در برخی نقاط شهر اهواز آب شرب تا ۱۲ ساعت در روز قطع است اما مدیران آب و فاضلاب اهواز نه تنها جواب درستی به انتقاد مردم درباره کوتاهی‌های مدیریتی خود نمی‌دهند بلکه برای پایان دادن به این مساله هم اقدام فوری انجام نمی‌دهند.

حاجتی تصریح کرد: تعهدات شرکت آبفا در منطقه بحرانی، پس از آبگرفتگی قبلی تاکنون انجام نشده است. با وجود اینکه قرار بود که ایستگاه سپتیک واقع در خیابان زند نبش خیابان فرهنگ اصلاح شود و پمپی نیز به این ایستگاه اضافه شود، تاکنون اقدامی نشده است.

وی افزود: همچنین قرار بود خط فاضلاب کوی مشعلی به کلکتور متصل شود اما این اتصال فعلا در حد شعار و وعده باقی مانده است. در منطقه ۸ نیز قرار بود که پمپ‌های کنسولی پیچی در ایستگاه پیچوار تعمیر و راه‌اندازی شوند که این نیز در حد حرف روی زمین باقی مانده است.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: قرار بود لوله گذاری خط هزار نیز در بلوار معلم ایجاد شود که متاسفانه نه تنها ایجاد نشده بلکه شرکت آبفا، خیابان های این منطقه را شخم زده و مردم را در رفت و آمد با مشکل مواجه کرده اند. اقدامات دیگری نیز قرار بود انجام شود اما این شرکت تاکنون به جز حرف‌های زیبا، اقدام قابل توجهی انجام نداده است که در آینده نزدیک به تک تک آنها اشاره خواهم کرد.

وی بیان کرد: از نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، استاندار خوزستان و مسئولان وزارت نیرو می‌خواهیم که به وضعیت اسفبار شرکت آب و فاضلاب اهواز هر چه سریع‌تر رسیدگی کنند و مردم اهواز را از این شیوه مدیریت نجات دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس