620 میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل زنجیره دام عشایر پرداخت شد


 620 میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل زنجیره دام عشایر پرداخت شد

قندالی گفت: از ابتدای امسال 620 میلیارد تومان تسهیلات، برای تکمیل زنجیره دام عشایر کشور پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «کرمعلی قندالی» امروز (۶ اسفند) در آیین کلنگ‌زنی مجتمع آبرسانی منطقه عشایری «چاه زرد» و «خواجه منجیکوه» شهرستان نهبندان اظهار کرد: شاخص برخورداری عشایر از آب شرب امسال ۱۰ درصد افزایش یافته است که از این محل ۲ پروژه آبرسانی در خراسان جنوبی اجرا می شود و ۸۵۰ خانوار تا نیمه دوم سال ۹۹ از آب شرب بهره مند خواهند شد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به اینکه بیش از ۵۳ درصد عشایر کشور از آب آشامیدنی سالم و استاندارد برخوردارند، گفت: از محل اعتبارات تبصره ۱۸ بند (ه) مبلغ ۱۸ میلیون یورو برای آبرسانی به عشایر اختصاص یافت که در حال حاضر ۲۱۸ پروژه در کل کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۴۲۰ میلیارد تومان برای توسعه زنجیره گوشت قرمز اختصاص یافته است، گفت: بزودی ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز در این زمینه تخصیص می‌یابد.

قندالی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر داده شده و به ازای هر بره، برای پرواربندی ۴۰۰ هزار تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و در پرداخت تسهیلات به عشایر هیچ محدودیتی وجود ندارد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه نهاده‌های مورد نیاز دام عشایر با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد شده و تا پایان سال ۹۸ نگرانی در بحث ذخیره‌سازی نهاده های وجود ندارد، عنوان کرد: در چند سال اخیر ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بین اعضا و تشکل‌های عشایر کشور توزیع شده که منجر به تامین کالاهای مورد نیاز و نهاده‌های دامی بین عشایر شده است.

قندالی به حوزه پوشش تلفن همراه اشاره و بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شده در برنامه ششم توسعه ۸۰ درصد مناطق عشایری که تلفن همراه ندارند را با نصب تجهیزات به آنتن تلفن مجهز کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه انرژی خورشیدی طی سال آینده ۲۵ هزار خانوار عشایری توسط وزارت نیرو از این نعمت بهره‌مند می‌شوند، افزود: تاکنون نصب ۸ هزار پنل خورشیدی آغاز شده است.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور توسط عشایر کارخانه کنسانتره در حال ساخت است، افزود: افق آینده برای جامعه عشایر افق بهتری است چون در قوانین بودجه برنامه ششم توسعه تدبیر می‌کنیم تا به صورت قانونی حق عشایر گرفته شود.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا