20 میلیارد ریال برای مقابله با کرونا به شهرداری سنندج اختصاص یافت


20 میلیارد ریال برای مقابله با کرونا به شهرداری سنندج اختصاص یافت

سنندج - ایرنا - رییس شورای شهر سنندج گفت: 20 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات داخلی برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا به شهرداری این شهر اختصاص یافته تا در صورت لزوم و مواقع بحرانی آن را هزینه کند.

جلال شریعتی روز سه‌شنبه در جلسه مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا اظهار داشت: این اعتبار کمک به شهرداری سنندج و در راستای انجام اقدامات ضروری در صورت بحرانی شدن وضعیت و گسترش بیماری کرونا است.

وی با بیان اینکه کرونا ویروس می‌تواند خطرساز باشد، اضافه کرد: لازم است ضمن حفظ هوشیاری دستگاه‌های مرتبط به ویژه علوم پزشکی و شهرداری، در حوزه پیشگیری و راهکارهای مقابله با این بیماری اقدامات لازم انجام شود.

رییس شورای شهر سنندج بر ضرورت آمادگی کامل در برابر شیوع و گسترش این بیماری در جامعه، یادآور شد: باید کاری کنیم که مردم نیز هراس به خود راه ندهند و اقدامات لازم از طرف شهرداری در زمینه رعایت نکات ایمنی صورت گیرد.

شهردار سنندج نیز در این جلسه خواستار تخصیص هر چه زودتر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری برای مقابله با پیشگیری کرونا شد و گفت: برای اینکه در شرایط حاد بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم، این اعتبار مورد نیاز است.

حشمت‌االه صیدی اصافه کرد: از ۲ روز گذشته هر روز ۲ بار اتوبوس‌های شرکت واحد و سرویس‌های بهداشتی داخل شهر شستشو داده و ضد عفونی می‌شود و این کار تا زمانی که لازم باشد ادامه می‌یابد.

ویروس‌ کرونا نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند. با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌ که آخرین نوع آن در دسامبر (آذر- دی) ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

تاکنون ۱۵ نفر در ایران بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند و تعداد مبتلایان به ۹۵ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی پرسپولیس را تحریم شد!