زوج سالمند کامفیروزی، قربانی مونوکسیدکربن شدند


زوج سالمند کامفیروزی، قربانی مونوکسیدکربن شدند

شیراز-ایرنا-فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت،گفت: به علت مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسیدکربن، زوج 79 و 82 ساله ساکن بخش کامفیروز این شهرستان، جان خود را از دست دادند.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان، سه‌شنبه بیان کرد: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع مرگ مشکوک در شهر خانیمن بخش کامفیروز شمالی شهرستان مرودشت، ماموران انتظامی پاسگاه حوزه استحفاظی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران در محل و بررسی‌های صورت گرفته توسط عوامل انتظامی و اورژانس، مشخص شد متوفیان مرد ۸۲ ساله و زن ۷۹ ساله بودند که به علّت استنشاق گاز مونوکسیدکربن ناشی از روشن بودن بخاری نفتی در اتاق خواب دچار گازگرفتگی شده و جان خود را از دست دادند.

زراعتیان گفت: با هماهنگی مقام قضایی، اجساد متوفیان برای سیر مراحل قانونی به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

مونوکسیدکربن، گاز بی رنگ و بی بو است که میل ترکیبی آن با هموگلوبین خون حدود ۳۰۰ برابر بیشتر از ترکیب با اکسیژن است به همین سبب هر جایی که این گاز وجود داشته باشد بلافاصله وارد خون شده و باعث مسمومیت فرد می‌شود.

سردرد مبهم، سرگیجه، بی‌حالی، سرفه شدید، گیجی، خواب آلودگی، تاری دید، حالت تهوع، تشنج، تنگی نفس و کاهش هوشیاری، نشانه‌های اولیه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است که در برخی موارد به دلیل عدم اطلاع از این علائم و اقدام دیر هنگام منجر به مرگ افراد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق