خوابگاه‌ها و اماکن دانشجویی در استان فارس گندزدایی می‌شوند


خوابگاه‌ها و اماکن دانشجویی در استان فارس گندزدایی می‌شوند

شیراز - ایرنا- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد : با سفارش و تهیه مواد استاندارد ضد عفونی کننده، اقدام به گندزدایی و سترون سازی محیط‌های پر رفت و آمد و مورد استفاده دانشجویان در خوابگاه‌ها و اماکن دانشجویی شده است.

کوروش عزیزی روز سه شنبه در دومین نشست کمیته مدیریت بحران کرونا ویروس اظهار کرد: علاوه بر این، ضد عفونی و پاکسازی سرویس های ایاب و ذهاب به صورت روزانه در دستور کار این مدیریت قرار داشته و وسائط نقلیه با توجه به اهمیت ویژه ای که دارند، روزانه دو نوبت به طور کامل ضد عفونی و نظافت می شوند.

دکتر عزیزی، تهیه ظروف یک بار مصرف را از دیگر اقدامات مدیریت امور دانشجویی معاونت برشمرد و ادامه داد: برای حفظ بهداشت و نیز پیشگیری از انتقال بیماری ها، غذاهای دانشجویی در ظروف یک بار مصرف سرو شده و این روند تا زمان رسیدن به وضعیت عادی ادامه دارد.

عضو هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تعطیلی کلاس ها و واحدهای آموزشی تا پایان هفته جاری گفت: حضور نیافتن دانشجویان در این ایام و خلوت بودن خوابگاه ها و سایر اماکن دانشجویی، فرصت مطلوبی را برای برقراری سیستم بهداشتی کارآمدتر ایجاد کرده و تلاش می کنیم تا از این فرصت به دست آمده برای ارتقای سطح بهداشتی این اماکن که بر سلامت دانشجویان تاثیری مستقیم دارد، نهایت بهره را ببریم.

او در ارتباط با فعالیت های مرکز طبی و سلامت دانشجویان دانشگاه، گفت: این مرکز نیز با توجه به وظیفه ذاتی که بر عهده دارد، برنامه های آموزشی مناسبی را برای گروه های مختلف از جمله نیروهای شاغل در آشپزخانه و سلف مرکزی دانشگاه که وظیفه تهیه و توزیع غذای روزانه دانشجویان را بر عهده دارند برگزار کرده و علاوه بر این، عناوین و پیام های مناسب بهداشتی متعددی را برای آموزش پیشگیری از بیماری کرونا ویروس جدید و نیز نحوه مواجهه با این بیماری توزیع و منتشر کرده است.

عزیزی، تصمیم گیری برای ادامه تعطیلی کلاس ها و برنامه های آموزشی دانشگاه را در حیطه اختیارات معاونت آموزشی دانشگاه برشمرد و ادامه داد: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده است تا با همکاری سایر معاونت ها و واحدهای این مرکز آموزش عالی پزشکی، در مدیریت بحران کرونا ویروس جدید نهایت همکاری را داشته باشد.

با توجه به پیگیریهای ستاد دانشگاهی مقابله با ویروس کرونا و تصمیم کارگروه سلامت استان و پیگیری‌های مربوط با معاونت آموزشی وزارت بهداشت ، کلیه کلاسهای آموزشی (نظری و عملی) و همچنین عرصه های بالینی برای دانشجویان کارآموز دانشگاه علوم پزشکی شیراز تا آخر هفته جاری تعطیل شده است.

در عین حال خدمت رسانی درمانی به بیماران توسط اساتید، دستیاران و کارورزان کشیک ادامه دارد.

بر اساس غربالگری انجام شده، تست سه بیمار مشکوک ابتلا به کرونا از ۵۹ مورد تست انجام شده ، در مرحله اولیه مثبت بوده است. در استان فارس، برای تعدادی از موارد مشکوک که دارای نشانه های بالینی قوی ابتلا به این بیماری بودند، تست اولیه انجام شده است.

این تست اولیه در استان فارس انجام شده است و نتایج برای تایید نهایی به وزارت بهداشت ارسال شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...