تاکنون خسارت ناشی از بارندگی در استان مرکزی گزارش نشده است


تاکنون خسارت ناشی از بارندگی در استان مرکزی گزارش نشده است

استاندار مرکزی گفت: تاکنون خسارتی ناشی از بارندگی در سطح استان گزارش نشده و در صورت بروز مشکل با توجه به آمادگی تیم مدیریت بحران پیش‌بینی می‌شود بتوان موارد را به خوبی مدیریت کرد.

سیدعلی آقازاده در نشست مدیریت بحران استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده در ستاد بحران آمادگی لازم در خصوص بارش‌ها در استان مرکزی وجود دارد و در صورتی که در برخی مناطق طغیان یا سیلابی ایجاد شود این هماهنگی‌ها در ستادهای بحران شهرستا‌ن‌ها و در سطح استان وجود دارد و می‌توان مشکلات را به خوبی مدیریت کرد.

وی افزود: صبح امروز بازدیدی از سطح شهر اراک انجام شد که شاهد انجام اقدامات خوبی در رودخانه اراک توسط دستگاه‌های مختلف بوده‌ایم و این رودخانه در شرایط نسبتا خوب و بهتر از سال گذشته قرار دارد و این اقدامات تا حد زیادی سیلاب های رودخانه را در برمی‌گیرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: البته 10 درصد دیواره سازی باید تا نیمه نخست سال آینده انجام و به اتمام برسد و برای سال آینده در آمادگی کامل قرار بگیریم.

آقازاده بیان کرد: ستادهای بحران و فرمانداران باید امکانات و ماشین آلات را آماده کنند تا در صورت لزوم تا 24 ساعت آینده برای شهرستان‌های همسایه یا مرکز استان ارسال کنند.

وی ادامه داد: شهرداری‌های استان نیز در این رابطه آمادگی لازم را دارند و به همین دلیل شاهد هیچگونه خسارات ناشی از بارندگی و کمبود ماشین آلات و یا سومدیریت و یا کمبود نیروی انسانی نخواهیم بود. لیست ماشین آلات و دستگاه‌های مورد نیاز به منظور مقابله با سیلاب نیز آماده شده و شهرداری باید ضمن حل مشکلاتی از جمله آب گرفتگی در شهرها، اقدامات لازم در روستاهای اطراف را نیز انجام دهد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: پلیس راه، راهور، فرماندهی 42 قدر، سپاه و ارتش آمادگی کامل دارند و تاکنون نیازی به حضور آنها نبوده اما باید در آماده باش کامل باشند تا در صورت تداوم بارش و ایجاد رواناب‌ها از ظرفیت این نیروها نیز استفاده کرد.

آقازاده خاطرنشان کرد: در صورتیکه از سمت خمین رواناب‌هایی به سمت سوارآباد داشته باشیم باید تدابیر لازم اتخاد شود، جاده مرزیجران نیز باید بررسی شود تا جمع شدن آب در این جاده حوادث رانندگی را ایجاد نکند.

وی میزان بارش از روز گذشته تا امروز را به صورت متوسط 50 میلی‌متر عنوان کرد و گفت: امیدواریم تا 12 ساعت آینده حدود 50 میلی‌متر دیگر بارش در استان دریافت شود، با توجه به تدابیری که انجام شد و لایروبی رودخانه‌ها و سرکشی به بندها و سدهای خاکی استان، تا این لحظه هیچ نوع حادثه و مشکل و خسارتی در سطح استان گزارش نشده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان