استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ برای عمومی کردن اخلاق/اعمال مدیریت بهداشتی برای کنترل کرونا


استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ برای عمومی کردن اخلاق/اعمال مدیریت بهداشتی برای کنترل کرونا

نماینده ولی فقیه در فارس ضمن تاکید بر لزوم بازنگری در برخی دروس دانشگاهی، خواستار استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای عمومی کردن اخلاق در جامعه شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام بعدازظهر سهشنبه ٦ اسفند در شورای فرهنگ عمومی گفت: علی‌رغم فضای سختی که دشمنان در انتظار آن بودند اما انتخابات در کمال سلامت و امنیت برگزار شد.

او با بیان اینکه متن جامعه ما در یک حرکت مستمر پویا به سمت همه ارزش‌هایی که هدفگذاری شده، جلو می‎رود، افزود: موانع و مشکلاتی وجود دارد که نباید آنها را نادیده گرفت اما ظلم است که از اقدمات مثبت غفلت کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: متاسفانه عادت به برجسته کردن نقاط ضعف کرده‌ایم.

آیت‌الله دژکام به سند مهندسی فرهنگی کشور هم اشاره و با بیان اینکه شاید ما به تناسب گستره این اسناد، کار عملی و اجرایی تاکنون نتوانسته‌ایم طراحی کنیم، عنوان کرد: آموزش و ترویج اسناد را از یاد برده‌ایم. اطلاع کافی در این باره وجود ندارد و کسی مفاهیم این سندها را آموزش نمی‌دهد.

او با تاکید بر اینکه اسناد باید متن بحث و گفت‌وگوی نخبگان و فرهیختگان قرار گیرد، گفت: یک مرکز ویژه آموزش این اسناد ایجاد شود.به عنوان مثال؛ در تمام دانشگاه‌های کشور ما هزینه قابل توجهی صرف درس انقلاب اسلامی می‌شود، حال باید بررسی شود که از نظر کیفیت، برداشت مجموعه دانشگاهی چیست؟

امام جمعه شیراز خواستار بازنگری در روش آموزش برخی دروس دانشگاهی و به روز شدن آنها شد و افزود: حوزه علمیه نیز وارد عرصه آموزش و ترویج این مباحث شود.

آیت‌الله دژکام به فرآیند الزام و التزام اشاره و بیان اینکه کدهای اخلاقی در بسیاری از کشورها به نحوی الزام آور است، گفت: در بحث التزام باید مطالبه از پایین و مجموعه‌های فرهنگی شروع شود.

او ادامه داد: الزام‌هایی هم وجود دارد که در قالب شورای فرهنگ عمومی استان می‌گنجد.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه جدیتی در مجموعه‌های اجرایی ما در الزام و اجرای مصوبات عمومی وجود ندارد، افزود: فارس یک ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد. این استان دارای دانشگاه‌های فارس و شیراز در یک رده ملی قرار دارند اما نقش آنها در فرآیندهای فرهنگی ملموس نیست.

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه نقش حوزه و دانشگاه باید در مسائل فرهنگی پررنگ شود، گفت: اگر این مهم شکل خوبی عملیاتی شود، امید به فردای بهتر تداعی خواهد شد.

او در بخش پایانی سخنان خود به موضوع شیوع کرونا هم اشاره و خاطرنشان کرد: باید یک مدیریت بهداشتی برای کنترل موضوع کرونا اعمال شود.

امام جمعه شیراز با گلایه از اینکه هرج و مرج در این باره مردم را گیج می‌کند، عنوان کرد: برخی فضا را بهم نریزند؛ برای تشخیص مدیران احترام قائل شویم و به جای آنها تصمیم نگیریم.

آیت‌الله دژکام بر تصمیم گیری متحد و متمرکز در موضوع کرونا تاکید کرد و گفت: هر کسی اجتهاد ندهد و در یک چارچوب به مدیران کمک کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان