مقابله با ویروس کرونا در خور و بیابانک نیازمند هماهنگی همه نهادهاست


مقابله با ویروس کرونا در خور و بیابانک نیازمند هماهنگی همه نهادهاست

اصفهان- ایرنا- فرماندار خور و بیابانک گفت: برای مقابله با ویروس کرونا به هماهنگی و همدلی نهادهای اجرایی نیاز است که باید همه امکانات شهرستان بسیج شود.

عباس بلانیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خوشبختانه تاکنون هیچگونه مورد مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان مشاهده نشد اما مردم به شایعات بی‌اساس در شبکه های اجتماعی در این باره توجه نکنند.

وی تصریح کرد : نباید با دامن زدن به شایعات موج نگرانی در جامعه ایجاد کرد و به کسب و کار مردم لطمه وارد شود.

بلانیان ادامه داد: شهروندان اطلاعات صحیح را فقط از طریق اخبار سلامت شهرستان پیگیری کنند و فقط باید از طریق رسانه های رسمی اطلاع رسانی شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خور و بیابانک گفت: بهترین راهکار مقابله با این ویروس، پیشگیری است که آن هم با رعایت نکات بهداشت فردی از جمله شستن دست‌ها امکان‌پذیر است.

رضا ترابی افزود: شهروندان در صورتی که مشاهده علائمی از قبیل تب، سردرد، تنگی نفس، اسهال، سرفه و عطسه و گلودرد بایستی در اسرع وقت به پزشک معالج مراجعه کنند.

وی ادامه داد: افرادی که دچار علائمی شبیه بیماری آنفلوآنزا هستند حتی‌الامکان سعی کنند به منظور جلوگیری از ابتلای سایرین و هم به منظور بهبود سریع‌تر از منزل خارج نشوند.

وی تصریح کرد: شستن مداوم دست‌ها با مایع دستشویی یا ضدعفونی کننده یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کروناست.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان خور و بیابانک با تاکید برلزوم رعایت بهداشت عمومی افزود: رعایت بهداشت فردی و حفظ آرامش و عدم توجه به شایعات، در پیشگیری از این بیماری ضروری و موثر است.

ترابی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی حوزه سلامت شهرستان در جهت پیشگیری از شیوع و گسترش احتمالی این بیماری است.

وی یادآور شد: مردم مراسم خود را به زمان دیگری موکول کنند از رفت و آمد و حضور در مکان های پر جمعیت پرهیز نمایند، در صورت نیاز به انجام، مراقبت های بهداشتی لازم را به کار گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خور و بیابانک افزود: به افرادی که سرماخوردگی یا علائمی شبیه آن دارند توصیه می‌شود هنگام حضور در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند اما افراد سالم نیازی به استفاده از ماسک به صورت مداوم ندارند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان خور و بیابانک اضافه کرد: ویروس کرونا ویروسی است که ۸۰ درصد مبتلایان به آن بدون داشتن علائم و مراجعه به پزشک بهبود پیدا می‌کنند.

ترابی اظهارداشت: ۱۵ درصد مبتلایان به کرونا دارای علائم شدید هستند و تنها پنج درصد نیاز به مراقبت های ویژه دارند.

وی با اشاره به مدیریت فضای مجازی و مسائل مطرح شده در این خصوص، افزود: بسیاری از مطالبی که در فضای مجازی مطرح می شود صحت ندارد و باعث نگرانی مردم می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خور و بیابانک گفت: تمام مردم باید اقدامات حفاظت و بهداشت فردی خود را به خوبی انجام دهند و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

افزود: ترابی تاکید کرد: مردم برای نماز در مساجد مُهر، سجاده، تسبیح و چادرهای شخصی خود را به همراه داشته باشند ضمن اینکه به مساجد نیز اعلام شده سجاده های مشترک ضدعفونی شود.

به گفته وی همه بروشورهای آموزش لازم به نانوایی ها، رستوران ها، غذای آماده، ساندویچ فروشی ها داده شده است.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان خور و بیابانک گفت: به منظور رعایت بهداشت عمومی و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و صیانت از سلامت مردم چهارشنبه بازار این شهر تعطیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان