نمونه های مشکوک، مبتلا به ویروس کرونا نبوده اند/ مردم به شایعات توجه نکنند


نمونه های مشکوک، مبتلا به ویروس کرونا نبوده اند/ مردم به شایعات توجه نکنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با بیان اینکه مردم به شایعات منتشرشده در فضاهای مجازی توجه نکنند افزود: تاکنون نمونه های ارسالی مشکوک، مبتلا به ویروس کرونا نبوده اند.

دکتر هادی میرزایی در گفت وگو با ایسنا افزود: شایعات در فضای مجازی به جهت ملتهب کردن جو عمومی جامعه از سوی افراد ناآگاه صورت می گیرد.

وی از مردم سیستان خواست تا به هیچ وجه به خبرهایی که از سوی افراد غیرمتخصص منتشر می شود توجه نکنند، چرا که این افراد معمولا سعی دارند جو عمومی جامعه را متشنج نمایند.

وی ادامه داد: موردی از ویروس کرونا و یا فردی که مبتلا شده شده باشد وجود ندارد و به هیچ وجه دلیلی برای پنهان کاری و اینگونه مسایل وجود نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: نمونه تمامی مواردی که مشکوک بوده اند را برای تاییدنهایی به تهران ارسال کرده ایم و مرتبا پیگیر پاسخ موارد ارسالی هستیم ولی خوشبختانه برابر آخرین گزارش که امروز دریافت کرده ایم تاکنون مورد مبتلا به ویروس کرونا در منطقه سیستان وجود نداشته است.

دکتر میرزایی ادامه داد: مردم اطمینان داشته باشند که درصورت وجود فرد یا افراد مبتلا حتما از طریق رسانه ها وخبرگزاری های معتبر اطلاع رسانی خواهد شد.

وی ازمردم خواست از روبوسی کردن، دست دادن پرهیز نموده و مرتبا دست و صورتشان را با آب و صابون شستشو دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل درپاسخ به این سئوال که آیا با افزایش دمای هوا، کرونا ویروس همچنان می تواند به فعالیتش ادامه دهد افزود: ویروس کرونا در دوحالت افزایش نورآفتاب و بالارفتن دمای هوا و دیگری در دمای خیلی سرد ازبین می رود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی