افراد بدون بیماری های زمینه ای کمتر در اثر کرونا می میرند


افراد بدون بیماری های زمینه ای کمتر در اثر کرونا می میرند

رشت – ایرنا – متخصص بیماری های عفونی و مدیر گروه علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: مرگ و میر در افراد سالم بدون بیماری پیش زمینه ای، در صورت ابتلا به بیماری کرونا، کمتر است.

دکتر آیدین پور کاظمی عصر روز سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود: بر اساس آمارهای جهانی، ویروس کرونا در زیر گروه سنی ۱۰ سال مرگ و میر ندارد و تاکنون موردی از مرگ این گروه سنی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه بیماری های مهلک تر شامل سارس، آنفلوآنزای پرندگان و غیره مهار شده، اظهار داشت: کنترل و مهار بیماری کرونا با همکاری همگان امکان پذیر است و آنچه که از مردم انتظارست رعایت بهداشت فردی به ویژه شست و شوی مرتب دست ها است.

وی خاطر نشان کرد: گفته می شود که دمای بالای ۳۰ درجه جلوی تکثیر ویروس کرونا را می گیرد اما این مهم قابل توجه است که باد گرم بدترین وسیله انتشار ویروس ها است بنابراین افراد از تردد غیرضروری در روزهای باد گرم خودداری کنند.

متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه ویروس کرونا به فرمان ما نیست بنابراین ما باید یک سری موارد را رعایت کنیم، تصریح کرد: در این شرایط اعمال جراحی غیر ضروری از جمله تعویض مفاصل، زیبایی ها و غیره انجام نشود.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟