کرونا ، طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در هرمزگان را لغو کرد


کرونا ، طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در هرمزگان را لغو کرد

بندرعباس- ایرنا- به دنبال لغو برنامه های فرهنگی و ورزشی در هرمزگان و همچنین تعطیلی مدارس استان به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اجرای مرحله دوم طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال نیز در این استان لغو شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله اول این طرح پنجم تا هشتم بهمن ماه در سراسر استان اجرا شد و طی آن به ۲۱۰ هزار کودک زیر پنج سال قطره خوراکی فلج اطفال داده شد.

دکتر محمود حسین پور افزود: مرحله دوم این طرح نیز قرار بود در روزهای پنجم تا هشتم اسفندماه برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور پیشگیری از انتقال آن، لغو و اجرای آن به زمان دیگری موکول شد.

وی در خصوص آخرین وضعیت کرونا در هرمزگان گفت: چند مورد مشکوک بستری هستند که جواب آزمایش یک نفر از آنها مثبت اعلام شده است.

دکتر حسین پور تصریح کرد: این بیمار یک بانوی ۷۰ ساله اهل قم است که برای دیدار با دختر و دامادش به شهر قشم سفر کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: هم اکنون حال این بیمار مساعد است و در خانه تحت نظر می باشد.

سازمان بهداشت جهانی در چهل و یکمین اجلاس خود در ژنو ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال را به تصویب رساند و تمام کشورها را موظف کرد تا سال ۲۰۰۰ این ویروس را ریشه‌کن کنند.

این مصوبه موجب شد در سال ۲۰۰۱ فقط در سه کشور افغانستان و پاکستان و نیجریه این بیماری را گزارش دهند و در ۱۲۵ کشور این بیماری به طور کامل حذف شد.

ایران به عنوان یکی از ۲۷ کشور منطقه، درخشان‌ترین کارنامه در زمینه ریشه‌کنی فلج اطفال را دارد.

چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه در خبری اعلام شد که نتایج بررسی‌ها در قم نشان می‌دهد دو شهروند قُمی به ویروس کرونا مبتلا هستند. این نخستین خبر درباره ابتلا به این ویروس در ایرنا است.

ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت؛ تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۰۱ نفر را گرفته است. ۲۷ هزار و ۶۹۱ نفر درمان شده اند.

ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را در جهان به خود اختصاص داده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز اعلام کرد که تاکنون ۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و ۱۵ نفر فوت کردند.

کیانوش جهانپور افزود: تا ظهر امروز ٣٤ نفر شامل قم ١٦، تهران ٩، فارس ١، مازندران ٢، گیلان ٢، نیشابور ١، البرز ۲ و قشم ١ نفر به شمار مبتلایان به کرونا اضافه شده و به ۹۵ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: این افراد از مسافرانی بودند که از قم به این مناطق رفتند یا سابقه سفر به قم را داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید