اقتصاد دانش‌بنیان بر اساس تولید و توزیع اطلاعات، شکل می‌گیرد


اقتصاد دانش‌بنیان بر اساس تولید و توزیع اطلاعات، شکل می‌گیرد

زنجان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصادی است که بر اساس تولید، توزیع و کاربرد دانش و اطلاعات، شکل گرفته و سرمایه‌گذاری در دانش و صنایع دانش پایه، مورد توجه خاص قرار می‌گیرند.

وحید فرخی روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از ۲ محصول دانش‌بنیان و فناورانه در زنجان، افزود: کارآفرینی، انواع متفاوتی دارد که یکی از آن‌ها کارآفرینی فناورانه است.

وی اظهار داشت: کارآفرینی فناورانه در واقع شناسایی فرصت‌های فناورانه و دارای قابلیت رشد بالا بوده و گردآوری منابع مانند سرمایه و افراد متخصص از فرآیندهای مدیریت رشد است.

فرخی خاطرنشان کرد: کارآفرینی فناورانه از طریق طرح‌های تحقیقاتی سریع و ریسک قابل توجه آن با به‌کارگیری مهارت تصمیم‌گیری ویژه دانشگاهی و برون‌دانشگاهی، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان از حمایت‌های دولتی نظیر معافیت از پرداخت مالیات، عوارض حقوقی گمرکی و سود بازرگانی و عوارض مالیاتی و اعطای تسهیلات کم‌بهره بلندمدت یا کوتاه‌مدت و یا بی‌بهره برخوردار هستند.

وی افزود: این تسهیلات و امتیازات، فرصت مناسبی در جهت بالندگی و پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم می‌کند.

فرخی، اقدامات پارک علم و فناوری استان را مثبت خواند و اظهار داشت: با توجه به این که تعداد زیادی از شرکت‌های تجاری هر ساله، رشد روزافزونی دارند، واضح است که پارک علم و فناوری چیزی فراتر و بیشتر از همسایه‌های تجاری است.

وی ادامه داد: پارک‌ها می‌توانند شرکت‌های کوچک با منابع کم را به جایی فراتر از تصور و توان مالی برای تامین خودشان ببرند که این مهم فقط با تلاش و پشتکار شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک و حمایت‌های پارک‌های علم و فناوری به دست می‌آید.

رییس پارک علم و فناوری استان زنجان نیز گفت: هدف از راه‌اندازی مرکز نوآوری پارک علم و فناوری استان، کمک به نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت و ایجاد کسب و کار جدید و دانش‌بنیان است.

داود مرادخانی اظهار داشت: در این مرکز، آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم برای تشکیل تیم‌ها و استارتاپ‌ها انجام می‌شود و پس از آن استارتاپ‌ها به پارک علم و فناوری هدایت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: به‌رغم اینکه زنجان، آخرین استان در ایجاد پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری استان است ولی بیشترین نرخ رشد و جذب استارتاپ را داشته است.

مرادخانی گفت: شرکت دانش‌بنیان «آرین نوین رایانه» یکی از شرکت‌های موفق و باتجربه در استان زنجان است که در حوزه تولید سیستم‌های مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS) فعالیت می‌کند و تا کنون توانسته محصولات خود را به سازمان‌های مطرح کشوری و استان‌های مختلف عرضه کرده و به فروش رساند.

در این مراسم که در مرکز نوآوری پارک علم و فناوری استان زنجان برگزار شد از نسخه جدید سامانه مدیریت فرآیندهای آرین و سامانه جامع پارک علم و فناوری استان که توسط شرکت دانش‌بنیان آرین نوین رایانه، تهیه شده، رونمایی به عمل آمد.

سامانه مدیریت فرآیندهای کسب و کار شرکت آرین نوین رایانه، جذب و پذیرش به صورت ساده، عملیات استقرار واحدها و هسته‌ها و ارزیابی آن‌ها را تسهیل کرده است. از دیگر عملیات قابل انجام در این سامانه، می‌توان به مکاتبات اداری پارک و شرکت‌های عضو در پارک و مرکز رشد نام برد همچنین داوری و ثبت اختراعات از دیگر مزیت‌های این سامانه است که تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید