بارش باران زنجان را فرا گرفته است


بارش باران زنجان را فرا گرفته است

زنجان - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بارش باران از شامگاه دوشنبه نقاط مختلف این استان را در بر گرفته است.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش ها تا عصر فردا /چهارشنبه هفتم اسفند ماه/ ادامه خواهد داشت و امشب با پایین آمدن میزان دما و سرد شدن هوا، بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش ها به شکل برف خواهد بود.

وی اظهار داشت: هوای سرد تا روز پنجشنبه در زنجان حاکم خواهد بود و با توجه به بارش باران و برف، احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و وقوع کولاک برف در مناطق کوهستانی، برفگیر و گردنه ها استان، پیش بینی می شود.

سلطانی به میزان دمای هوای مراکز شهری در طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: شهرهای خرمدره و ابهر با پنج درجه سانتیگراد و شهر ماهنشان و آببر مرکز شهرستان طارم نیز با ۱۸ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم ترین نقطه این استان گزارش شدند.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان بارش به ثبت رسیده از ایستگاه های هواشناسی استان زنجان در طی فعالیت سامانه بارشی اخیر تا ساعت ۰۹:۳۰ امروز سه شنبه با ۱۰.۷ میلمتر به قیدار بود و در ماهنشان نیز بارش نداشتیم.

سلطانی ادامه داد: طی مدت یاد شده در خرمدره ۶.۹، صائین قلعه ۵.۳، آببر ۳.۹، ابهر ۳.۲، گیلوان ۲.۹، حلب ۲.۸، سجاس ۲.۷، پری ۱.۹، فرودگاه زنجان ۱.۷، زنجان ۱.۶، چورزق ۱.۶، باش قشلاق گرماب ۱.۳، دانشگاه زنجان ۱.۲، دندی ۱، گرماب ۰.۵ و زرین رود ۰.۴، بارندگی به ثبت رسید.

وی با اشاره به میزان دمای هوا در مناطق مختلف این استان در ۲۴ ساعت گذشته، افزود: طی این مدت کمینه و بیشینه دمای رخ داده در ایستگاه های هواشناسی استان به ترتیب قرارگیری از کمترین دمای کمینه تا بیشترین در خیرآباد ۱ و ۱۰، حلب ۱ و ۱۸، دندی ۲ و ۱۴، پری ۲ و ۱۳، نیک پی ۲ و ۱۵، صائین قلعه ۳ و ۱۴، باش قشلاق گرماب ۴ و ۱۵، زرین رود ۴ و ۱۴، سجاس ۴ و ۱۴، فرودگاه زنجان ۴ و ۱۳، دانشگاه زنجان ۵ و ۱۴، ابهر ۵ و ۱۶، خرمدره ۵ و ۱۵، زنجان ۶ و ۱۲، قیدار ۶ و ۱۱، ماهنشان ۶ و ۱۸، گیلوان ۸ و ۱۹، گرماب ۸ و ۱۶، چورزق ۱۰ و ۱۹، آببر ۱۱ و ۱۸، بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...