قلیان از قهوه خانه‌های مازندران جمع می‌شود


قلیان از قهوه خانه‌های مازندران جمع می‌شود

ساری - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : بر اساس تصمیم ستاد قرارگاه چاق کردن قلیان در قهوه‌خانه‌ها به دلیل گسترش آلودگی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر حامد روحانی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ساری افزود : بر اساس این تصمیم ، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اماکن موظف به جمع آوری قلیان از این مکان ها شدند.
وی از شهروندان خواست تا از چاق کردن قلیان در قهوه خانه و سفره خانه ها تا اطلاع ثانونی خودداری کنند و هشدار داد که این کار می تواند انتقال آلودگی را به بدن افراد قلیانی افزایش دهد.
تعطیلی تالارها در دست بررسی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین در مورد تعطیلی احتمالی تالارها در این استان هم گفت : در شرایط فعلی تصمیمی برای تعطیلی احتمالی تالارها در استان گرفته نشد، ولی پیش بینی می شود در روزهای آینده به این نقطه نیز برسیم.
دکتر روحانی زاده افزود : در شرایط فعلی پیشنهاد ما این است که تالارها برای مراسم عروسی تعطیل شود ، ولی برای مراسم ختم با رعایت موارد بهداشتی پیشگیرانه می تواند برگزار شود.
وی ادامه داد : ما به دنبال تعطیلی کسب و کار مردم در جامعه و ایجاد ترس و وحشت نسبت به این بیماری نیستیم؛ با رعایت توصیه های بهداشتی خود مراقبتی می توانیم کرونا را شکست دهیم و تمام این موارد منوط به رعایت توصیه های بهداشتی است.
ضرر ماسک و دستکش بیشتر از استفاده نکردن
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین در مورد استفاده از ماسک گفت : استفاده از ماسک برای افرادی که دچار آنفلوانزا و یا احتمال ابتلا به ویروس کرونا هستند، آن هم با رعایت نکات بهداشتی مناسب است.
دکتر روحانی زاده افزود : برای سایر افرادی که نشانه ای از بیماری آنفلوانزا ندارند و یا در فضای باز و هوای آزاد تردد می کنند، نیازی به استفاده از دستکش و ماسک نیست، چرا که گاهی عدم رعایت شرایط استفاده از این محصولات خود می تواند برخی از آلودگی ها را منتقل کند.
وی تاکید کرد : توصیه همیشگی ما به شهروندان شستن مکرر دست با آب و صابون است، چرا که آلودگی ها و ویروس احتمالی از ناحیه دست می توانند به بدن منتقل شود .
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد توصیه غذایی به خصوص مصرف برخی داروهای گیاهی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا هم گفت : از نظر علمی تاکنون هیچ یک از این داروهای گیاهی برای جلوگیری از ویروس کرونا به اثبات نرسیده است و هر فردی ولو دارای مدرک پزشکی نمی تواند به طور دقیق و علمی بر موثر بودن مصرف گیاهان دارویی بر ویروس کرونا نظر قطعی بدهد.
گسترش اطلاع رسانی صحیح
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : رسانه ها برای اطلاع رسانی دقیق توصیه های پزشکی به مردم در مورد ویروس کرونا با دانشگاههای علوم پزشکی و مراکز درمانی همکاری بیشتری داشته باشند و از اخباری که می تواند باعث ترس و وحشت مردم شود، خودداری کنند.
دکتر روحانی زاده اظهارداشت : توصیه ما به مردم نیز این است که تمام اطلاعات پیرامون ویروس کرونا را از رسانه های معتبر و مستند به گزارشاتی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان و یا قرارگاه زیستی پدافند غیر عامل استان که برای این ویروس تشکیل شد، دریافت کنند.
وی کمبود برخی تجهیزات پزشکی از جمله ماسک را در داروخانه های استان و حتی کشور ناشی از ایجاد ترس و وحشت ناشی از این بیماری و دامن زدن آن از سوی برخی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی دانست و اظهارداشت : این در حالیست که با رعایت خود مراقبتی و توصیه های پزشکی می تواند ویروس کرونا را دور کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام