تعطیلی 90 درصد از هتل‌های قم و لغو تمام تورهای داخلی و خارجی


تعطیلی 90 درصد از هتل‌های قم و لغو تمام تورهای داخلی و خارجی

قم-ایرنا- نایب رییس جامعه هتلداران حرفه‌ای قم گفت: در طول یک هفته گذشته 90 درصد هتل‌های قم به حال تعطیل درآمده و فقط نیروهای حراست و نظافتی در داخل هتل‌های استان حضور دارند و خبری از گردشگران داخلی و خارجی نیست.

عماد محمود پور عصر سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: شیوع کرونا تمام پیش‌بینی‌های اقامتی در هتل‌های قم را به ورطه تعطیلی کشانده و احتمال می‌رود این روند تا پایان فروردین سال ۹۹ ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: تالارهای استان هم بنابر دستورالعمل‌های اخیر برای جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل‌شده و تمام تورهای داخلی و خارجی نیز تا انتهای فروردین‌ماه لغو شده است.

محمود پور افزود: شیوع کرونا ضربه بسیار سنگینی به صنعت گردشگری قم وارد کرده و بازخورد منفی قابل‌توجهی بر فعالیت‌های گردشگری و اقامتی بر جای گذاشته است.

وی اظهار داشت: از چهارشنبه هفته گذشته که خبر شیوع کرونا در قم به‌صورت رسمی اعلام شد به‌تدریج تمام تورهایی که از قبل پیش‌بینی‌شده بود نسبت به لغو برنامه‌های خود اقدام می‌کنند.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم نیز در ادامه این گفت گو با اشاره به کاهش ملموس حضور گردشگران در هتل‌های قم گفت: متوسط سفارش غذا در هتل‌های قم به فروش ۲ تا ۴ مورد در روز کاهش‌یافته است.

محمدحسین حیدری فرد همچنین از کمبود مواد ضدعفونی‌کننده الکی برای افزایش ایمنی هتل‌های قم در برابر شیوع ویروس کرونا انتقاد کرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که تا ششم اسفندماه، ۹۵ تن در کشور به‌طور قطعی به کرونا مبتلا شده و ۱۵ تن نیز فوت کرده‌اند.

به‌منظور مقابله و پیشگیری از شیوه بیماری کرونا در قم، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزه‌های علمیه قم نیز از روز پنجشنبه هفته گذشته تا آخر هفته جاری تعطیل‌شده است.

قم دارای ۳۵ واحد هتل، ۲۷ واحد هتل آپارتمان، ۵۵ واحد مهمان‌پذیر، ۱۷۰ خانه مسافر و ۹۷ واحد مجتمع بین‌راهی و پذیرایی با ظرفیت ۱۲ هزار تخت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403