استاندار: ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا در فارس فعال شده است


استاندار: ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا در فارس فعال شده است

شیراز-ایرنا- استاندار فارس گفت: ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا در این استان فعال شده و تمام تصمیم‌ها در این ستاد به صورت متمرکز و تخصصی که متناظر با ستاد ملی مدیریت این بیماری است، اتخاذ خواهد شد.

عنایت‌الله رحیمی، سه‌شنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه هم اینک بیماری کرونا در این استان از مرحله عادی عبور کرده و به مرحله درگیری با آن وارد شده‌ایم، از دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و مذهبی فارس خواست که هر گونه تجمع و برنامه‌های غیرضروری را لغو کنند.

وی افزود: بحث ضد عفونی کردن سامانه حمل و نقل درون و برون شهری شامل، مترو، اتوبوس‌ها و تاکسی‌های درون و برون شهری، پایانه‌های اتوبوسرانی و فرودگاه که در دستور کار شهرداری‌ها، علوم پزشکی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین فرودگاه قرار دارد باید با جدیت بیشتری دنبال شود.
رحیمی بیان داشت: در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به شهروندان در مورد بیماری کرونا، ضروری است تعدادی از بیلبوردهای شهری به این امر اختصاص یابد.
وی ادامه داد: همچنین دستگاه‌های اجرایی در محل ادارات خود برای استفاده مراجعان، مواد ضدعفونی کننده قرار دهند.

استاندار فارس، از دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز خواست که ضمن تشدید اقدامات پیشگیرانه و درمانی و همچنین نظارت بر فعالیت مراکز درمانی و داروخانه‌ها، نسبت به تامین سلامت نیروی انسانی فعال در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که در معرض آسیب هستند، اهتمام جدی داشته باشد.
رحیمی، در مورد تداوم تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه هم گفت: تداوم این تعطیلی منوط به تصمیم‌گیری و نظر ستاد ملی مبارزه با بیماری کروناست که با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس به عکس از زیباتر شدن طناز طباطبایی در گذر زمان ! / خانم بازیگر چی بود و حالا طلای ی...