راه‌اندازی هاب تولید و صادرات محصولات دانش بنیان در منطقه آزاد ارس از سال 99/ ارس، یکی از مبادی صدور گواهی صنایع خلاق می‌شود


راه‌اندازی هاب تولید و صادرات محصولات دانش بنیان در منطقه آزاد ارس از سال 99/ ارس، یکی از مبادی صدور گواهی صنایع خلاق می‌شود

برای سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم که هاب تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان را راه‌اندازی کنیم و از طرف مدیرعامل سازمان نیز حدود 50 هکتار زمین به ما اختصاص داده‌ شده و مقرر شد که هاب تولید و صادرات را در ارس راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرآنلاین از آذربایجان شرقی ، پریسا بهلولی، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور منطقه آزاد ارس در مورد فعالیت این مرکز در سال ۹۸ به خبرنگار اقتصاد ۲۴ گفت: آمارها تا آخر بهمن نشان‌دهنده این مسئله است که رشد قابل‌توجهی هم در آمار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان نوپا و هم در آمار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تولیدی به نسبت مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.
وی افزود: طبق آخرین آمار، امسال ۱۴ شرکت فناور و دانش‌بنیان تولیدی در منطقه آزاد ارس جذب شده‌اند. همچنین ۲۶ شرکت نوپا در این حوزه جذب کرده‌ایم که اگر با آمار قبل در نظر بگیریم بالای ۱۰۰ شرکت نوآور و فناور تولیدی در منطقه مشغول به فعالیت هستند.بهلولی افزود: از طرف دیگر یکی از اتفاقات مثبت، افتتاح صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی ارس بود که در خرداد ماه مجوز ما صادر شد و در شهریور ماه شرکت را به ثبت رساندیم و از آن زمان به بعد مشغول ارائه خدمات هستیم.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: خدمات ما به شرکت‌های فناور شامل ارائه تسهیلات، ارائه خدمات VC، صدور ضمانت‌نامه‌های مختلف مانند ضمانت‌نامه‌های شرکت در مزایده، شرکت در مناقصه، ضمانت‌نامه پیش‌پرداخت، تعهد پرداخت و حسن انجام کار و... با درصدهای کارمزد و سپرده بسیار پایین‌تر از بانک‌ها است.

بهلولی افزود: امسال ۹ میلیارد تومان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری خط اعتباری برای ارائه تسهیلات به شرکت‌های فناور فعال در منطقه آزاد ارس دریافت کردیم و یک میلیارد تومان هم از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های فناور و دانش بنیان به ما اختصاص داده شده است. یک میلیارد تومان هم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک بلاعوض برای راه‌اندازی مرکز نوآوری ارس به ما کرده است. شرکت‌های فناور و نوآور در منطقه آزاد ارس محدود به یک حوزه نیستند مدیر مرکز رشد واحدهای فناور منطقه آزاد ارس خاطرنشان کرد: شرکت‌های فناور و نوآوری که در ارس هستند، در حوزه‌های مختلف اعم از کشاورزی، مواد شیمیایی، نفت و... هستند و محدود به یک حوزه نشده‌ایم و در همه حوزه‌ها شرکت‌ها را جذب می‌کنیم، چراکه با توجه به اینکه ارس یک منطقه صنعتی است و صنایع مختلف با حوزه‌های مختلف در آن وجود دارند بنابراین حوزه های خود را متکثر درنظر گرفته‌ایم. بیشتر بخوانید: پیشرفت اقتصاد ایران در گرو رشد شرکت‌های دانش بنیان است ارس، یکی از مبادی صدور گواهی صنایع خلاق بهلولی گفت: اتفاق مثبت دیگری که امسال افتاد این بود که مرکز رشد واحدهای فناور ارس از سمت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌عنوان یکی از مبادی صدور گواهی صنایع خلاق معرفی شد و ما شرکت‌های حائز شرایط را شناسایی و به معاونت علمی معرفی می‌کنیم تا شرکت‌ها در حوزه صنایع خلاق مانند حوزه دانش‌بنیان ارزیابی شوند و گواهی‌های مربوط را دریافت کنند تا بتوانند از مزایا و حمایت‌های این معاونت استفاده کنند. وی در پایان خاطرنشان کرد: برای سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم که هاب تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان را راه‌اندازی کنیم و از طرف مدیرعامل سازمان نیز حدود ۵۰ هکتار زمین به ما اختصاص داده‌ شده و مقرر شد که هاب تولید و صادرات را در ارس راه‌اندازی کنیم.

46

کد خبر 1357151

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد