لزوم حفظ آرامش روانی جامعه برای مقابله با کروناویروس


لزوم حفظ آرامش روانی جامعه برای مقابله با کروناویروس

استاندار فارس مهمترین اولویت در مقابله با بیماری کروناویروس جدید را حفظ آرامش روانی جامه دانست و با اشاره به تشکیل ستاد مقابله با این بیماری در استان، نکات ضروری که باید از این پس اجرایی شود را یادآور شد.

عنایت‌الله رحیمی سه‌شنبه ششم اسفند در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت زنان استان فارس با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری و مبارزه با کروناویروس در فارس، گفت: تصمیمات این ستاد به شکل متمرکز دنبال شود.

وی گفت: این ستاد از این پس به صورت متمرکز و با عضویت نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، راه و شهرسازی، آموزش وپرورش، تحقیقات و فناوری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مدیریت و برنامه ریزی، صدا و سیما، حج و زیارت، نیروی انتظامی و استانداری و سایر دستگاه‌ها تشکیل جلسه داده و تصمیماتی به شکل متمرکز و در چارچوبی اساسی اتخاذ خواهد کرد.

استاندار فارس با بیان اینکه از مرحله عادی مواجه با کرونا ویروس عبور کرده‌ایم و به مرحله درگیری با این بیماری وارد شده‌ایم، گفت: در این زمینه همکاران در علوم پزشکی شیراز با توجه به سه سناریوریی که طراحی شده است، اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

رحیمی بر لزوم توجه به ضد عفونی مکان‌های عمومی و ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری با همکاری شهرداری و علوم پزشکی تاکید کرد و خواهان تدام اقداماتی شد که در روزهای گذشته در این زمینه انجام شده است.

اطلاع رسانی دقیق درباره راه های مقابله با انتشار ویروس کرونا از طریق بیلبوردهای شهری ، صدا و سیما و سایر رسانه ها از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس دراین جلسه به آنها تاکید کرد.

استاندار فارس همچنین از دستگاه های اجرایی، فرهنگی و مذهبی خواست لغو تجمع های غیر ضروری را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه هر گونه اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه و درمانی باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی تایید شود بر لزوم نظارت دقیق بر بیمارستان‌ها و داروخانه ها نیز تاکید و خاطرنشان کرد: در حال حاضر کادر درمانی بیشترین مواجهه مستقیم را با بیماران دارند، از این رو تامین سلامت انها باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس ادامه داد: نظارت بر داروخانه ها به منظور توزیع مناسب اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده با قیمت مصوب امری مهم و ضروری است و نباید شاهد شاهد گران شدن و تخلفات بهداشتی باشیم.

رحیمی با بیان اینکه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های استان تا پایان هفته ادامه دارد، ادامه این تعطیلی را منوط به تصمیم گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا دانست که با هماهنگی وزارت علوم و دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: هر دستگاهی متولی نظارت و نظافت بر مجموعه خود است، باید اقلام ضد عفونی کننده در مکان‌های عمومی اضافه شود و موضوع به جد در دستور کار باشد.

رحیمی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه‌ای که از ابتدای شیوع این ویروس انجام شده است، بیان کرد: تشکیل جلسات متعدد، نظارت بر پروازها، اختصاص فضا برای مراقبت های لازم از مسافران، اجرای برنامه های اموزشی برای پرسنل فرودگاه از جمله این اقدامات است.

استاندار فارس یادآور شد: در شهرستان‌ها نیز ستاد پیشگیری مشابه سطح استانی تشکیل می شود و نباید هیچ کوتاهی در تجهیز دستگاه‌های اجرای رخ دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی