دستگیری عامل انتشار شایعات پیرامون ویروس کرونا در شیراز


دستگیری عامل انتشار شایعات پیرامون ویروس کرونا در شیراز

رئیس پلیس فتای استان فارس از شناسایی عامل انتشار برخی شایعات در خصوص ویروس کرونا و این بیماری در شیراز خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی سه شنبه ششم اسفند به خبرنگاران گفت: با پایش مطالب منتشر شده در فضای مجازی توسط پلیس فتا، فردی که اقدام به انتشار شایعات در شبکه‌های اجتماعی پیرامون بیماری کروناویروس جدید می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، سلیمانی خاطرنشان کرد: این فرد مطالب گسترده‌ای مبنی بر ورود ویروس کرونا به شیراز و همچنین بستری شدن چند بیمار مبتلا به این ویروس در معروف‌ترین بیمارستان این شهر منتشر کرده بود.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی مطالب منتشر شده در این خصوص را خلاف واقع و کذب اعلام و تاکید داشت که چنین مطالبی موجب نگرانی عمومی می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه اقدام فرد دستگیر شده از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی بوده است، گفت: پس از شناسایی هویت متهم توسط کارشناسان پلیس فتا، این فرد به دستگاه قضایی معرفی شد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: انتشار چنین شایعاتی در فضای مجازی برابر قانون، جرم و مرتکبین قابل مجازات هستند.

وی افزود: از همه شهروندان عزیز انتظار می‌رود برای اطلاع از صحت و سقم اخبار، به خبرگزاری‌های معتبر و روابط عمومی یا واحد رسمی پاسخگوی سازمان های مرتبط با این موضوع مراجعه کرده و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکرده و از بازنشر آنها خودداری کنند.

سلیمانی اضافه کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را طی تماس با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ اطلاع دهند یا گزارش خود را از طریق سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در