سه هزار نفرکارشناس برای تدوین سند مهندسی فرهنگی کشور کار انجام شده است


سه هزار نفرکارشناس برای تدوین سند مهندسی فرهنگی کشور کار  انجام شده است

حجت الاسلام عاملی گفت: سه هزار نفرکارشناس برای تدوین سند مهندسی فرهنگی کار انجام شده است و تدوین آن پنج سال طول کشید و 2 رئیس جمهور آن را ابلاغ کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید سعید رضا عاملی»، امروز (سه شنبه 6 اسفند) در شورای فرهنگ عمومی فارس که در محل نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه یکی از مسائل امروز اینست که فرهنگ در طول زمان مفهمومش تغییر می کند، گفت: فرهنگ مجموعه ای از ارزش ها آداب و رسوم محسوب می شود که بیش از 500 معنا برای فرهنگ ذکر شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با اشاره به اینکه فرهنگ روش زندگی مردم است، اظهار کرد: همه عناصر موجود در زندگی، فرهنگ نیست و در حطیه فرهنگ نمی گنجد.

وی با اشاره به اینکه سند مهندسی فرهنگی با حساسیت خاصی تدوین شده است، افزود: سه هزار نفرکارشناس برای تدوین سند مهندسی فرهنگی کار انجام شده است و تدوین آن پنج سال طول کشید و 2 رئیس جمهور آن را ابلاغ کردند.

حجت الاسلام عاملی با یادآوری این مطلب که در این سند اسناد مختلفی مثل سند ملی سینما، موسیقی و معماری در نظر گرفته است، اظهار کرد: هدف نوین این سند، ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ما در عرصه فرهنگی نمی توان به اقتصاد فرهنگی بی توجهی کنیم، اضافه کرد: مسئول اجرای سند مهندسی فرهنگی به عهده شورای فرهنگ عمومی است.

حجت الاسلام عاملی با اشاره به اینکه فرهنگ یک بعد ذهنی و یک بعد عینی دارد، افزود: فرهنگ بروز ذهنی در جامعه دارد و بعد عاطفی و احساسی جامعه یکی از مسائلی است که باید در فرهنگ به آن توجه شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور افزود: افراد همه برای خود جایگاه اجتماعی قائل هستند که اسلام در نظام اخلاقی خود به توجه به جایگاه اجتماعی افراد اشاره ویژه دارد اسلام جغرافیا تعیین نکرده و انسان ها را جدا نمی کند و برای احترام به همه اشاره دارد.

وی با اشاره به اینکه چهار مرحله برای حجاب مصوبه داشتیم که برای 34 دستگاه وظیفه تعریف کردیم، خاطر نشان کرد: که وزیر کشور برای اجرای آن 6 ماهی یکبار باید گزارش ارائه کند.

خاطر نشان می شود، این جلسه هم اکنون در حال برگزاری است.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!