بهبود چهار بیمار مشکوک به کرونا در آستارا


بهبود چهار بیمار مشکوک به کرونا در آستارا

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا گفت: 12 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان این شهرستان بستری بودند و چهار نفر آنها با توجه به منفی بودن آزمایشات، بهبود یافتند و جواب آزمایش و مراحل درمان بقیه بیماران پیگیری می‌شود.

حسن رستم زاد روز سه شنبه در جلسه شورای سلامت در فرمانداری آستارا اظهار کرد: ۲۵ تخت در بخش داخلی بیمارستان شهید بهشتی به بیماران مشکوک به کرونا از این شهرستان اختصاص یافته است و بیماری از شهرستان دیگر پذیرش نمی شود.

وی بیان کرد: با وجود شایعه پراکنی های شبکه های اجتماعی در فضای موجود، خبرگزاری ها و مطبوعات با انتشار خبرهای واقعی، شایعات پذیرش بیماران کرونای شهرستان های دیگر به آستارا را خنثی کردند.

وی ادامه داد: آستارا در اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا پیشگام است و ترددکنندگان مرزی این شهرستان از یک ماه گذشته پایش می شوند و حدود ۷۰ هزار نفر تا امروز تب سنجی شده اند.

فرماندار آستارا گفت: سازمان های مردم نهاد و دهیاران راه های پیشگیری از بیماری را به مردم آموزش دهند و ضدعفونی کردن مدارس و سرویس های بهداشتی مورد توجه آموزش و پرورش و شهرداری آستارا قرار گیرد.

رستم زاد افزود: تاکسی های شهری، نانوایی ها و بازار ساحلی به عنوان مرکز مهم تجاری آستارا مورد پایش قرار گیرد و رعایت نکات بهداشتی در آنها ضروری است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا هم اظهار کرد: برای جلوگیری از احتکار و گرانفروشی ماسک و مواد ضدعفونی کننده، نظارت بر بازار تشدید شود و مدیران دستگاه های اجرایی، راه های پیشگیری از کرونا را به همکاران و افراد در دسترس آموزش دهند.

سامان ساسانیان ادامه داد: امروز بالگردی از مرکز استان گیلان، یک بیمار قلبی را از آستارا به رشت منتقل کرد و فعالیت مسئولان و سمن ها در شبکه های اجتماعی برای مقابله با شایعات، ضرورت دارد.

نظام عباسی مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا هم گفت: بهترین راه پیشگیری از کرونا، رعایت بهداشت و شستشوی دست ها و صورت، جلوگیری از دست دادن و روبوسی است و ظرف حدود یک ماه علاوه بر ترددکنندگان مرزی، ۱۱ فروند کشتی و ۱۷ قطار در این شهرستان پایش بهداشتی شده است.

وی افزود: افراد مشکوک به کرونا و آنفوآنزا بستری شده اند و تاکنون ابتلاء هیچ بیماری به کرونا در آستارا ثابت نشده است و نمونه آزمایش بیماران را برای بررسی به تهران ارسال می کنیم.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران