موردی از ابتلای به ویروس در منطقه آزاد انزلی مشاهده نشده است


موردی از ابتلای به ویروس در منطقه آزاد انزلی مشاهده نشده است

انزلی-ایرنا- معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلای ساکنان و فعالان اقتصادی-صنعتی منطقه به این ویروس مشاهده نشده، بر اهمیت اطلاع رسانی و آگاه سازی نسبت به دستورالعمل های حفظ سلامت شخصی و عمومی به شهروندان و گردشگران تاکید کرد.

به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، سید حجت مهدوی اظهار داشت: در راستای ارتقای شاخص های آموزش همگانی نسبت به پیشگیری از انتشار و شیوع ویروس کرونا در سطح منطقه شورای سلامت منطقه آزاد انزلی با برگزاری نشستی با حضور معاونین و مدیران سازمان و مدیران دستگاه های اجرای و شبکه بهداشت بندر انزلی،"ستاد مقابله با ویروس کرونا" را در این منطقه تشکیل داد.

وی افزود: به منظور هماهنگی بیشتر و بهره گیری حداکثری از ظرفیت های دستگاه های اجرایی تخصصی حوزه سلامت، مدیریت غذا و دارو این سازمان با همکاری شبکه بهداشت و هلال احمر به صورت مستقیم وظیفه آگاه سازی و خدمات رسانی به شهروندان را برعهده خواهند داشت و در همین راستا، نظارت بر حفظ استانداردهای بهداشتی اماکن عمومی،بهداشتی و خدماتی فعال در سطح منطقه در اولویت نخست قرار می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت نظارت دقیق و همه جانبه بر عملکرد رستوران ها و مجتمع های تجاری منطقه افزود: با عنایت به رویکرد الگو محور منطقه آزاد انزلی در حوزه های مختلف، گستره جامعه هدف منطقه که از فعالان اقتصادی، گردشگران، ساکنین بومی و شاغلان در شهرک های صنعتی منطقه را در بر می گیرد،لزوم اطلاع رسانی به منظور پیشگیری از ابتلا به این ویروس، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

دبیر ستاد سفرمنطقه آزاد انزلی بر ضرورت استفاده از دستگاه کارتخوان به منظور کاهش مبادله وجه نقد و انتشار آلودگی در تمامی واحد های صنفی فعال در منطقه ضروری تصریح کرد و افزود: در عین حال گروه های بازرسی بهداشتی-سلامتی به صورت متناوب از رستواران ها و واحدهای خدماتی سطح منطقه بازدید بعمل می آورند و ضمن نظارت بر رعایت نکات ایمنی، دستورالعمل های مربوط به حفظ بهداشت عمومی مرتبط با این بیماری نیز به اطلاع رسانی می شود.

ارسال پیام های آموزشی، نصب بنر های آگاه سازی، اجرای برنامه های آموزشی در سطح مدارس، دانشگاه ها، مساجد و نظارت بر واحد های صنفی از دیگر اقدامات آموزشی و پیشگیرانه ستاد مقابله با ویروس کرونا منطقه آزاد انزلی به منظور کنترل شیوع و انتشار ویروس کرونا اعلام شده است.

بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی از بنادر وارد کننده کالا از چین و محل استقرار چند شرکت تولیدی بازرگانی و واحد تجاری چینی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد