فرماندار اردکان: آموزش همگانی برای مقابله با ویروس کرونا الزامی است


فرماندار اردکان: آموزش همگانی برای مقابله با ویروس کرونا الزامی است

یزد - ایرنا - فرماندار اردکان گفت: مهم‌ترین موضوع مقابله با بیماری تنفسی کرونا ویروس ، آموزش همگانی برای پیشگیری و مقابله با آن است.

بهروز شهابی زاد روز سه شنبه در شورای سلامت شهرستان با موضوع آمادگی مقابله با کرونا ویروس ،افزود: تاکنون مورد مثبتی از بیماری گزارش نشد.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با شیوع ویروس گفت: تمام برنامه‌های عمومی، تجمع ، بازارهای روزانه و ... لغو و مدارس تا پایان هفته تعطیل است.

رییس شورای سلامت شهرستان در ادامه با تأکید بر این‌که مقابله با این ویروس، از جمله وظایف حکومتی است، اظهارداشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید با دانشگاه علوم پزشکی یزد و شبکه بهداشت و درمان اردکان هماهنگ باشند و به پیشگیری از آن کمک کنند.

شهابی‌زاد با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌ها به تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط بیان داشت: باید استفاده از وسایل مشترک در اماکن عمومی نظیر مهر در مساجد، استامپ و خودکار در اداره ها ، بانک‌ها و... متوقف شود.

وی گفت: گزارش‌هایی مبنی بر گرانفروشی، ساخت و فروش مایع ضدعفونی‌ دریافت و لازم است تعزیرات حکومتی، نظارت بر داروخانه‌ها و مراکز پخش وسایل بهداشتی را تشدید کند تا از این اقدامات جلوگیری شود.

بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را گرفته است.

همچنین سیدمحمد پورهاشمی مدیر شبکه بهداشت و درمان اردکان بیان کرد: کرونا ویروس نه تنها واکسن خاصی ندارد، بلکه کشندگی بالایی هم ندارد ولی سرایت بیشتری نسبت به دیگر بیماری‌های مسری دارد.

وی افزود: در عین حال باید موضوع جدی گرفته شود، نباید از کرونا ترسید تا بتوانیم با آن مقابله کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردکان با ابراز تأسف از اعلام آمارهای غیرواقعی از سوی برخی رسانه‌ها گفت: مبتلایان قطعی کشور تا این لحظه ۶۱ نفر است و متأسفانه هم‌زمانی شیوع کرونا با موج دوم آنفلوآنزا موجب شد، احساس شود افراد مبتلا به کرونا شدند.

پورهاشمی مهم‌ترین راه جلوگیری از گسترش کرونا را حفظ بهداشت فردی از جمله رعایت بهداشت دست، دهان و ... دانست و افزود: در حالت عادی نیازی به ماسک نیست و فقط در تجمعات، افراد بیمار یا مراقبان آن‌ها باید از ماسک استفاده کنند.

وی ضدعفونی کردن وسایل اماکن عمومی نظیر مساجد، بانک‌ها، وسایل نقلیه عمومی و... را از جمله اقدامات لازم و حیاتی برشمرد و گفت: با توجه به این‌که افراد مسن و دچار بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر در معرض خطر هستند؛ توصیه می‌شود آنها از ترددهای غیرضروی پرهیز کنند.

این مسوول با برشمردن وظایف ابلاغی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در مقابله با کرونا، کلرزنی منابع آب و رفع شکستگی لوله‌ها را از جمله مسائل اولویت‌دار دانست و گفت: باید ترس را از مردم دور کرد و به آن‌ها روش‌های صحیح مقابله را یاد داد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا