تهیه فهرست مقامات دولتی آمریکا که به ترامپ وفادار نیستند


نزدیکان رئیس‌جمهور آمریکا فهرستی از مقامات دولتی که به او وفادار نیستند را به منظور اخراج از منصبشان تهیه کرده‌اند.

تهیه فهرست مقامات دولتی آمریکا که به ترامپ وفادار نیستند

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نزدیکان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فهرستی از مقامات دولت که به او وفادار نیستند را تهیه کرده اند و به دنبال پیدا کردن جانشینانی برای آن‌ها از میان حامیان ترامپ هستند.

آکسیوس گزارش دارد این فهرست، که پس از تبرئه ترامپ در جلسه استیضاح در مجلس سنا از اهمیت بیشتری برخوردار است، توسط گروهی از متحدان او در خارج از کاخ سفید از جمله جینی توماس، همسر یکی از قضات دیوان عالی آمریکا تهیه شده است.

آکسیوس گزارش داد فهرست این افراد از سال ۲۰۱۸ جمع آوری شده است. این فهرست شامل تعدادی از کارمندان وزارت خارجه است که باید اخراج شوند، از جمله جان سالیوان، سفیر فعلی آمریکا در روسیه. بنا به این گزارش در این فهرست تنها نام جیسی لیو، به عنوان یکی از مقامات ارشد وزارت خزانه داری آمریکا به چشم می‌خورد، که بنا به گفته متحدان ترامپ باید از کار برکنار شود. این در حالیست که این فرد از سوی استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا برای این منصب معرفی شده است.

گزارش مربوط به این فهرست در حالی منتشر شد که رئیس جمهور آمریکا از زمان پایان جلسه محاکمه استیضاح در سنا، موضع سخت‌تری را در خصوص درز اطلاعات و افشاگری مقامات دولتی در پیش گرفته است.

ترامپ که با حمایت جانبدارانه هم حزبی‌های جمهوری خواه خود از جرائم مربوط به استیضاح در سنا تبرئه شد، ژنرال الکساندر ویندمن، عضو شورای امنیت ملی آمریکا را به دلیل شهادت در پرونده استیضاح خود از سمتش برکنار کرد.

او در جریان تحقیقات استیضاح دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا جزئیاتی را در خصوص مراودات ترامپ با رئیس جمهور اوکراین در اختیار قانونگذاران این کشور قرار داد. شهادت ویندمن و تنی چند از مقامات دولتی آمریکا به تصویب دو بند استیضاح دونالد ترامپ در مجلس نمایندگان انجامید و منتهی به پیگیری پرونده استیضاح رئیس جمهور در سنای این کشور شد.

رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا در مراسم تصویب قانون حمایت از کهنه سربازان آمریکایی در واشنگتن، اعلام کرد: در ارتباط با پرونده تماس تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین شاهد برکناری‌های بیشتری در کاخ سفید خواهیم بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا