راه‌اندازی 4 ایستگاه اطلاع‌رسانی پیشگیری از کرونا در زاهدان


راه‌اندازی 4 ایستگاه اطلاع‌رسانی پیشگیری از کرونا در زاهدان

زاهدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: چهار ایستگاه آموزش و اطلاع‌رسانی راه‌های پیشگیری از بیماری کروناویروس در سطح شهر زاهدان راه‌اندازی شده است.

دکتر سید مهدی طباطبایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هدف پیشگیری و کنترل بیماریهای تنفسی و اهمیت اطلاع رسانی به عموم جامعه از جمله مسافران چهار ایستگاه سلامت اطلاع رسانی در نقاط مختلف شهر زاهدان از سوی مرکز بهداشت زاهدان و با همکاری داوطللبان سلامت برپا شده است.
وی گفت: این ایستگاهها در نمایشگاه کتاب، فرودگاه زاهدان، ترمینال مسافربری و راه آهن جنوب شرق، با هدف غربالگری، بیماریابی و پیشگیری از کرونا ویروس برپا شده است و در این ایستگاه ها آموزش های خود مراقبتی به مردم ارائه و رسانه های آموزشی استاندارد توزیع می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: این دانشگاه بنا دارد با همکاری سایر سازمان ها و ادارات، ایستگاه های دیگری در سایر نقاط شهر زاهدن برپا کند.
دکتر طباطبایی افزود: بیماری کرونا ترس ندارد چون با خود مراقبتی و رعایت نکات بهداشتی می توان آن را کنترل و مهار کرد.
وی اظهارداشت: بهترین راه پیشگیری ازاین بیماری رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از جمله شستن مرتب دست‌ها با صابون مایع و دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه برای مقابله با این بیماری باید به خود مراقبتی اهمیت زیادی داد، خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک به منظور پیشگیری ازکرونا برای افراد سالم هیچ ضرورتی ندارد و تنها افرادی که مبتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا هستند و نیز اطرافیان آنان لازم است از ماسک آنهم از نوع معمولی (ساده) آن استفاده کنند.
وی گفت: ویروس کرونا تا ۹ روز در محیط زنده می ماند که می توان با رعایت نکات بهداشتی با آن مقابله کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت