شهرداری تهران برای افزایش تاب‌آوری شهر در برابر کرونا ملزم شد


شهرداری تهران برای افزایش تاب‌آوری شهر در برابر کرونا ملزم شد

تهران- ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر تهران، دو فوریت طرح «الزام شهرداری تهران برای اقدامات لازم جهت تاب‌آوری شهر تهران برای پیشگیری و کاهش آلودگی ناشی از کرونا ویروس» را تصویب کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه شنبه در جریان دویست و یکمین جلسه علنی خود دو فوریت طرح «الزام شهرداری تهران برای اقدامات لازم جهت تاب‌آوری شهر تهران برای پیشگیری و کاهش آلودگی ناشی از کرونا ویروس» را در دستور کار قرار دادند.

«ناهید خداکرمی» عضو کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران به عنوان ارائه دهنده این طرح، توضیح داد که در حال حاضر شرایط ویژه‌ای در شهر تهران حاکم است و شهرداری هم حتی خارج از ماموریت خود در حال کمک‌رسانی در کنار دیگر دستگاه‌ها است.

وی گفت: اما برای کمک‌رسانی هدفمند شود و بر اساس بند ۱۹ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، (شهرداری ها مکلف هستند در خصوص امراض مسری وارد عمل شوند) امضا کنندگان این طرح، ماده واحده‌ای را تحت عنوان الزام شهرداری تهران به اقدام لازم و فوری جهت افزایش تاب‌آوری شهر تهران برای پیشگیری از کاهش اثر آلودگی ناشی از کرونا تقدیم کرده اند.

خداکرمی دلایل پیشنهاد این طرح را لزوم افزایش ایمنی و امنیت شهروندان در مواجهه با بیماری ویروسی، ارتقای سطح آگاهی شهروندان، لزوم نقش‌آفرینی مدیریت شهری در ارتقای تاب‌آوری شهروندان، ایفای نقش اجتماعی شهرداری، لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و امکانات و تجهیزات به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری‌ها عنوان کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: مطابق ماده واحده تعریف شده، شهرداری تهران ملکف است در راستای عمل به تکلیف بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مبنی بر جلوگیری ازشیوع امراض مسری انسانی با توجه به جلوگیری از شیوع بیماری‌های ویروسی به منظور افزایش تاب آوری شهر تهران و برای مقابله و شیوع کرونا ویروس، در چارچوب مدیریتی خود و در کنار سایر دستگاه‌های دست اندر کار از جمله وزارت بهداشت، سازمان پدافند غیر عامل، نسبت به هماهنگی انجام تمهیدات و اقدامات فوری موارد ذیل را در راه کنترل کرونا ویروس در شهر تهران انجام دهد.

وی تاکید کرد که در این طرح سازمان پسماند نیز مکلف است در تهیه البسه و تجهیزات لازم برای پرسنل خود اقدامات لازم را انجام دهد.

به گفته خدا کرمی، در این طرح شورای شهر به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود از محل اعتبارات موارد پیش‌بینی نشده تا سقف ۱۰ میلیارد تومان برای اجرای این برنامه استفاده کند.

«حجت نظری» عضو دیگر شورای شهر نیز تاکید کرد که شورای شهر در ماجرا ویروس کرونا در کنار مردم است.

وی گفت: تصویب این طرح از جنس پیام امیدواری به جامعه است و به مردم این را می گویید که ما به عنوان نمایندگان شان در شورا نسبت به سلامتی آنها حساسیم و در کنارشان هستیم.

نظری اظهار داشت: شورای شهر هر کاری برای حفظ سلامت و پیشگیری از این بیماری انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد: بیشتر فضایی که شهروندان در طول روز با آنها در ارتباط هستند، از جمله مترو، اتوبوس، میادین میوه و تره بار به شهرداری مرتبط است.

وی یادآور شد که شهرداری مکلف است که در مورد این‌ مکان ها مردم را مطمئن کند تا آنان با اطمینان خاطر در آن فضا حضور پیدا کنند.

نظری گفت: باید ابزارهای لازم برای پیشگیری از این بیماری را فراهم کنیم.

در نهایت اعضای شورای شهر با ۱۶ رای دو فوریت این طرح را تصویب کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت