هیچ نگرانی در مورد کرونا در سیستان و بلوچستان وجود ندارد


هیچ نگرانی در مورد کرونا در سیستان و بلوچستان وجود ندارد

زاهدان- ایرنا- روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی زابل، زاهدان و ایرانشهر در سیستان و بلوچستان از اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با ویروس کرونا و کنترل افراد مشکوک خبر داده و اعلام کردند با رعایت بهداشت فردی هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۲ فرد مشکوک به بیماری کرونا که هفته پیش به قم سفر کرده بودند در بیمارستان های زیرپوشش این دانشگاه بستری شدند.

دکتر محمد هاشمی‌شهری افزود: هفت نفر از افراد مشکوک پس از انجام آزمایش های لازم و مبتلا نبودن به این ویروس از بیمارستان مرخص شدند و پنج نفر دیگر نیز پس از آزمایش کرونا و دریافت نتیجه در صورت مبتلا نبودن مرخص خواهند شد.

وی با بیان اینکه همزمان با بروز بیماری کرونا در کشور این دانشگاه تمام بیمارستان های خود را در آماده باش کامل قرار داد، گفت: بیمارستان بوعلی زاهدان به طور اختصاصی برای بستری شدن موارد مشکوک پیش بینی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به مردم استان توصیه کرد از استرس ، نگرانی و اضطراب در خصوص این بیماری پرهیز کنند که استرس و نگرانی موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود.

وی رعایت بهداشت فردی را مهم ترین عامل پیشگیری دانست و تاکید کرد: هم استانی های عزیز حتی المقدور از تردد در مکان های عمومی و مسافرت های غیرضروری پرهیز کنند.

هاشمی‌شهری گفت: از هفته های پیش کنترل شبانه روزی در مرزها درحال انجام است و مراکز قرنطینه نیز در مرزهای رسمی راه اندازی شده است.

هیچ مورد مثبت کرونا در شمال سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل نیز در گفت و گو با خبرنگارایرنا با بیان اینکه هیچ مورد مثبت از ابتلا به بیماری کروناویروس در سیستان مشاهده نشده است، گفت: هم اینک چند فرد مشکوک در بیمارستان تنفسی زابل بستری هستند که تا آخر هفته نتایج آزمایشات آنان دریافت خواهد شد.

دکتر هادی میرزایی افزود: از آنجایی که باید حتی بیماران سرماخوردگی مورد آزمایش قرار گیرند این افراد تحت کنترل قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: هم اینک بیمارستان تخصصی تنفسی زابل با امکانات و تجهیزات کامل با وجود به بهره برداری نرسیدن رسمی در حال پذیرش بیماران مشکوک به کرونا در شمال استان است.

دکتر میرزایی ادامه داد: همچنین چهار نفر از شهروندان سیستان که چندی پیش به قم سفر کرده بودند نیز از نظر بهداشتی تحت نظر قرار دارند هر چند که تاکنون موارد مشکوکی از علائم بیماری در آنان مشاهده نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل بیان کرد: این دانشگاه علاوه بر آموزش همه گروه ها تدابیر بهداشتی را در مرز میلک با کشور افغانستان تشدید کرده است.

جنوب سیستان و بلوچستان تاکنون عاری از بیماری کرونا بوده است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در محدوده این دانشگاه ثبت نشده است، گفت: چهار بیمار مشکوک به این بیماری در محدوده این دانشگاه در بیمارستان بستری بودند که با منفی بودن نتیجه نمونه آزمایش آنان درحال ترخیص از بیمارستان هستند.

منوچهر پرنیان افزود: شهروندان عزیز بدون توجه به شایعات و جوسازی‌های غیرواقعی فضای مجازی، اخبار مربوط به کروناویروس را از سایت دانشگاه علوم پزشکی و رسانه های رسمی کشور پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه پیش بینی ها و اقدامات لازم به منظور مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر انجام شده است، گفت: در هر پنج بیمارستان موجود زیرپوشش این دانشگاه یک بخش ویژه برای موارد مشکوک بیماران احتمالی کرونا پیش بینی شده است.

استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی، در حوزه بهداشت و درمان به سه منطقه تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های مرکزی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های جنوبی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه