2 ایستگاه پایش لحظه‌ای غلظتی ذرات هوا در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد


2 ایستگاه پایش لحظه‌ای غلظتی ذرات هوا در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با افزایش تعداد ایستگاه‌های پایش هوا در شهر هامون و شهرستان ایرانشهر، تعداد این ایستگاه‌ها در استان به پنج ایستگاه رسید.

وحید پورمردان روز سه‌شنبه اظهار داشت: از آنجاییکه اخذ اطلاعات موثق از وضعیت آلودگی هوا براساس تحلیل داده‌های ایستگاه‌های پایش محیطی که مبنای تصمیم گیری‌های کلان مدیریتی کشور در کنترل آلودگی هواست ایستگاه‌های پایش کیفی هوا با قابلیت سنجش ذرات محیطی pm۱۰ نصب و راه‌اندازی شد.

ادامه داد: بررسی داده‌های غلظتی ذرات هوا توسط ایستگاه‌های پایش در شهرها و شهرستان‌های سیستان و بلوچستان شامل هیرمند، هامون، زاهدان، ایرانشهر و زاهدان نصب و فعال شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: ایستگاه‌های پایش داده‌های غلظتی ذرات هوا اطلاعات موردنیاز را در بازه‌های زمانی هر ۱۰ دقیقه ثبت می‌کنند که از این داده‌های کسب شده میانگین ساعتی استخراج و در مرحله بعدی شاخص‌های روزانه ثبت و بررسی می‌شود.

وی بیان کرد: اطلاعات و شاخص‌های بدست آمده برای استفاده و بهره‌برداری به سامانه پایش کیفی هوای کشور ارسال می‌شود و اطلاعات استخراج شده و نهایی بدست آمده از ایستگاه‌های پایش در سامانه جامع یکپارچه آنلاین ایستگاه‌های پایش کیفی هوای کشور به نشانیaqms.doe.ir قابل مشاهده برای عموم مردم است.

پورمردان ادامه داد: ایستگاه‌های پایش کیفی هوا قابلیت اندازه‌گیری ذرات کمتر از ۱۰ میکرون را دارند و با نصب و راه‌اندازی این ایستگاه‌ها آمار دقیقی از میزان ذرات معلق و میانگین شاخص کیفیت هوا جهت مطابقت با استانداردهای کیفیت هوا در دسترس قرار می‌دهد.

وی گفت: این سامانه‌ها توانایی بالایی در خواندن اطلاعات مربوط به آنالایزرها دارند و تمام محاسبات مربوط به شاخص آلودگی هوا را انجام و میزان غلظت آلاینده ها را مشخص می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان