ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی گنبد برای مقابله با کرونا آغاز شد


ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی گنبد برای مقابله با کرونا آغاز شد

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری گنبدکاووس گفت: با هدف پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا، عملیات ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی گنبد آغاز شد.

حمیدرضا حجی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه مرکز بهداشت گنبدکاووس مبنی بر ضرورت ضدعفونی وسایل نقلیه عمومی و با تامین مواد شوینده لازم، به تمامی رانندگان اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های فعال در حوزه شهر و روستاهای حومه گنبد فراخوان داده شد.

وی افزود: بر اساس این فراخوان رانندگان ۱۱ دستگاه اتوبوس و ۳۶ دستگاه مینی‌بوس فعال در گنبدکاووس، شب گذشته خودروهای خود را در پارکینگ شهرداری مستقر کردند تا در زمان استراحت آنان، نیروهای شهرداری کار ضدعفونی وسایل نقلیه را با ترکیب وایتکس و آب انجام دهند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری گنبدکاووس ادامه داد: با توجه به محدودیت فضای پارکینگ شهرداری برای ضدعفونی تاکسی‌ها، آموزش لازم به روسای خطوط تاکسی‌های شهر یداده شد تا مالکان و رانندگان تاکسی‌ها، خودروهای خود را در طول شبانه‌روز ضدعفونی کنند.

حجی زاده با اشاره به فعالیت یک هزار دستگاه تاکسی خطی و بیش از ۵۰۰ تاکسی تلفنی شهری زیر نظر شهرداری گنبدکاووس گفت: کار ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافران تا زمان خروج استان گلستان از وضعیت احتمال شیوع ویروس کرونا ادامه می‌یابد.

همچنین بر اساس اعلام روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر گنبدکاووس و به استناد مصوبه شورای سلامت استان گلستان، بازارهای هفنگی و بازار فروش پرندگان در این شهرستان، از جمله جمعه بازار گنبدکاووس به عنوان بزرگترین بازار هفتگی شرق گلستان، تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و بنا به اعلام رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در جلسه روز یکشنبه هفته جاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی، دو نفر مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان بستری هستند و جواب آزمایش آنها هنوز اعلام نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید