ظرفیت تولید برق در خراسان شمالی 4 برابر میزان مصرف است 


ظرفیت تولید برق در خراسان شمالی 4 برابر میزان مصرف است 

بجنورد- ایرنا- مدیر برق منطقه‌ای خراسان گفت: میزان ظرفیت ایجاد شده در پست‌های تولید برق در خراسان شمالی، چهار برابر میزان مصرف است.

رضا ریاحی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین بار مصرفی برق در خراسان شمالی، ۲۹۶ مگاوات است که این میزان، یک چهارم میزان ظرفیت ایجاد شده برای تولید برق در این استان است.

وی افزود: ظرفیت اوج بار استان هم اینک حدود هفت برابر آن میزانی است که استفاده می‌شود و این اهمیت بسیار بالایی دارد.

ریاحی خاطرنشان کرد: متوسط بار مصرفی در این استان، ۱۷۵ مگا وات است که بر این اساس، ظرفیت نصب شده در پست های برق استان، هفت برابر میزان مصرف برق است.

وی گفت: زیرساخت های این استان در زمینه تامین برق بسیار مناسب است، بویژه در بخش صنعت، زمینه ها برای گسترش صنایع مناسب است و زیرساخت مطمئن تامین برق، ایجاد شده است.

ریاحی با اشاره به بهره برداری از پست ۴۰۰ کیلوولت و خط انتقال ۴۰۰ به ۱۳۲ اسفراین _ بجنورد گفت: این طرح نقش مهمی در جذب سرمایه‌ گذار بخش خصوصی دارد.

وی اظهار داشت: پیوستن خراسان شمالی به رینگ ۴۰۰ کیلوولت کشور، گام دیگر برای ارتقای ضریب اطمینان و قابلیت شبکه برق در این استان است.

مدیر برق منطقه ای خراسان اظهار داشت: با افتتاح پروژه های نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، هم امنیت خوبی در تامین و تولید برق به میزان قابل ملاحظه ای فراهم شده است.

شرکت برق منطقه ای خراسان مسوولیت تامین برق سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی را بر عهده دارد.

۳۵۳ هزار و ۶۹۸ مشترک شرکت توزیع برق خراسان شمالی هستند که از این تعداد ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار