آماده‌باش نیروهای امدادی برای مقابله با سیل/ تجهیز اردوگاه‌های اسکان در لرستان


آماده‌باش نیروهای امدادی برای مقابله با سیل/ تجهیز اردوگاه‌های اسکان در لرستان

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه آمادگی‌های لازم برای مقابله با سیل وجود دارد، از تجهیز اردوگاه‌هایی با قابلیت اسکان 4400 نفر در استان لرستان و همچنین استقرار نیروهای امدادی خبر داد.

به گزارش ایسنا سعید متانی اظهار کرد: در استان لرستان ۶۱ تیم امدادی در آماده باش صد درصد هستند. در همین راستا پنج بالگرد در مرکز استان در آماده باش کامل هستند.

وی ادامه داد: به منظور فراهم کردن اسکان اضطراری احتمالی هم کمپ‌هایی ترتیب داده شده و ۲۲ مکان آماده شده که در صورت نیاز مردم به آن نقل مکان کنند.

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه پیرو هشدارهای سازمان هواشناسی، هشدارها به استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و ... اعلام شده است گفت: بر همین اساس بخش‌نامه‌ای از سوی سازمان امداد و نجات هلال احمر ابلاغ شد و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت که تجهیزات مورد نیاز این استان‌ها بررسی شود و یک طرح عملیاتی برای مقابله با وقوع سیل احتمالی ارائه شود. همچنین اطلاعاتی از جمله اطلاعات جامع جمعیتی نیز از این استان‌ها دریافت شد.

متانی با تاکید بر اینکه نمایندگانی از سازمان امداد و نجات هلال احمر به هر یک از این استان‌ها اعزام شده‌اند ادامه داد: هماهنگی‌های اعزام پنج فروند بالگرد در این پنج استان و هماهنگی‌های لازم در خصوص استقرار بالگرد در استان‌های پشتیبان هم انجام شده است.

وی درباره اقدامات انجام شده در استان لرستان گفت: همدان به عنوان استان پشتیبان لرستان انتخاب شده است و ۳۱ نفر به همراه تجهیزات در پلدختر مستقر هستند تا در صورتی که سیل رخ داد بتوانند به صورت مناسبی به سیل پاسخ دهند. در این استان حدود ۴۰ اردوگاه هم تجهیز شده که قابلیت اسکان ۴۴۰۰ نفر را دارد؛ علاوه بر این نیروهای امدادی شهرستان مربوطه نیز در این استان مستقر هستند.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر، تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی در آماده باش هستند تا در صورت نیاز خدمات لازم را ارئه دهند.

متانی با بیان اینکه تا کنون در این استان‌ها موضوع خاصی در خصوص وقوع سیل اعلام نشده است گفت: با توجه به اینکه اطلاع‌رسانی‌ها انجام شد، مردم همکاری‌های لازم را انجام دادند و سازمان‌های امدادی و عملیاتی نیز برنامه ریزی مناسبی داشتند. حتی دپو اقلام امدادی نیز انجام شده است بنابراین امید داریم که سیل به شکل فروردین‌ماه نباشد.

وی افزود:‌ ما در چرخه مدیریت بحران به این نتیجه رسیده‌ایم که هیچ حادثه‌ای مثل حادثه قبل نیست به همین جهت بر اساس پیش‌بینی ‌های ابلاغ شده اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر با تاکید بر اینکه تجربه‌های بسیار مناسبی در زمینه مقابله با سیل به دست آمده است گفت: در سیلی که فروردین‌ماه سال جاری اتفاق افتاد بسیاری از توصیه‌ها جدی گرفته نشد اما اینبار همکاری مناسب بوده است و نیروهای امدادی هم بر اساس تجربیات آمادگی بسیار خوبی دارند.

وی در باره اینکه در زمینه توزیع اقلام مورد نیاز چه اقداماتی انجام شده است؟ افزود: سازمان امداد و نجات هلال احمر اقلام زیستی، غذایی و بهداشتی توزیع می‌کند. اقلام زیستی شامل چادر، موکت، پتو و ... است که بین حادثه دیدگان حاضر در منطقه توزیع می‌شود. برای توزیع اقلام غذایی هم برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌شود برای مثال بسته‌های غذایی ۲۴ساعته، ۷۲ساعته و یک ماهه وجود دارد که بر اساس شرایط تصمیم گرفته می‌شود که کدام توزیع شود.

متانی در پایان ضمن اعلام شماره تلفنن ۱۱۲ گفت: به مردم توصیه می‌کنیم که اگر مشکل خاصی رخ داد با شماره تلفن ۱۱۲ ارتباط برقرار کنند و توصیه‌های امدادی را جدی بگیرند. همچنین توصیه می‌کنیم که اخبار را از منابع رسمی‌ پیگیری کرده و به شایعات در فضای مجازی توجهی نکنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403