5 بنای تاریخی استان کرمان به بخش خصوصی واگذار می شود


5 بنای تاریخی استان کرمان به بخش خصوصی واگذار می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از واگذاری 5 بنای تاریخی به بخش خصوصی خبر داد.

فریدون فعالی اظهارکرد: کاروانسرای خانه سرخ سیرجان، عمارت موسی خانی شهربابک، خانه ایرانمنش بافت، خانه بهادرالملک بردسیر و ارگ راین از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان مرمت بناهای تاریخی مذکور ۱۲ تا ۱۸ ماه تعیین شده است، تصریح کرد: پس از انجام فعالیت های مرمتی، این بناها با کاربری فرهنگی و گردشگری فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: قدمت کاروانسرای خانه سرخ شهرستان سیرجان، عمارت موسی خانی شهرستان شهربابک و خانه بهادرالملک شهرستان بردسیر به دوره قاجاریه بازمی گردند و خانه ایرانمنش شهرستان بافت در دوره پهلوی اول و ارگ راین نیز در دوره صفویه تا قاجاریه بنا شده اند.

فعالی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم وزارت میراث فرهنگی مشارکت دادن بخش خصوصی در بحث مرمت و بهره برداری از ابنیه تاریخی است، افزود: بناهای تاریخی در قالب واگذاری به بخش خصوصی پس از مرمت، بهسازی و استحکام‌بخشی به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: علاقمندان برای اطلاع از شرایط واگذاری بناهای تاریخی استان کرمان می توانند به امور قراردادهای اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان مراجعه و یا با شماره تلفن های ۰۳۴-۳۲۸۱۶۵۰۴-۷ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403