مشاوره می‌گیرم اما در تصمیم‌گیری مستقل عمل می‌کنم


مشاوره می‌گیرم اما در تصمیم‌گیری مستقل عمل می‌کنم

منتخب مردم قزوین در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: من مشاور پذیر هستم اما در تصمیم‌گیری استقلال خود را حفظ می‌کنم چراکه مردم به من حق وکالت دادند، بنابراین اگرچه از مشاوران استفاده می‌کنم اما تصمیم را مستقل می‌گیرم.

لطف‌الله سیاهکلی، منتخب مردم قزوین در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی سوابقی ازجمله معاون رسانه‌های نوین و مجازی سازمان صداوسیمای کشور، قائم‌مقام معاون توسعه و فناوری رسانه ملی، مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان و مدیرکل صداوسیمای مرکز چهارمحال و بختیاری را در کارنامه خود دارد و در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کسب ۸۳ هزار و ۵۵۵ رأی به‌عنوان نماینده قزوین انتخاب‌شده است، در ادامه گفت‌وگوی ایسنا با نماینده منتخب قزوین را بخوانید:

حمایت شورای ائتلاف پیروان ولایت از شما چه میزان در انتخاب شما مؤثر بود؟

لازم است در کشور احزاب کاندیدای مورد اعتماد خود را معرفی و شرایط را برای مردم تبیین تا مردم درست انتخاب کنند، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب این بار کار عقلانی و کاملاً حرفه‌ای انجام دادند و رأی بالای مردم هم نشان می‌دهد که شورای ائتلاف خوب عمل کرده و موردحمایت مردم قرارگرفته است، این را با شمارش آرا می‌توان اثبات کرد.

عده‌ای معتقد هستند که پیش از پیوستن به ائتلاف شما در جریان دیگری حضور داشتید؟

افرادی دوست داشتند من در احزاب آن‌ها حضورداشته باشم، اما خط کلی من با آن‌ها متفاوت است بنابراین زمانی که موفق به این کار نشدند جنجال ایجاد کردند و دروغ می‌گویند.

اعضای ائتلاف نیروهای انقلابی با حداکثر آرا انتخاب شدند، تفاوت رأی شما با نماینده فعلی فاحش بود، این امر مسئولیت زیادی را بر دوش شما قرار داده است، این اعتماد ناشی از چیست؟

شعار انتخاباتی ما نجات اقتصاد ایران، احیای تفکر شهید رجایی و بازگشت اقتدار به قزوین بود، این شعارها برای مردم جذاب بود، تاکنون خارج از این موضوع اقدام و اقتصاد ضعیف شده و تفکر اشرافی‌گری حاکم است، قزوین سال‌هاست که نامی از قطب صنعتی و کشاورزی بودن را ندارد بنابراین همه این موارد سبب شد که مردم به شعار ما توجه کنند، این تنها شعار نیست بلکه عزم ما راسخ است.

برای کسب آرای حداکثری چه میزان هزینه کردید؟

ائتلاف هزینه کرد، هرکدام ما مبلغی به ائتلاف دادیم، چون دو کاندیدا بودیم هزینه‌ها نصف شد و در مقابل سایر کاندیدا ما هزینه‌ای نکردیم و این امر از فعالیت‌های سطح شهر مشخص بود.

چه میزان به مجلس و قانون‌گذاری آشنا هستید؟

اولاً به‌عنوان کارشناس سازمان صداوسیما بیش از ۱۲ سال است که در مجلس تردد می‌کنم و به‌عنوان کارشناس در جلسات قانون‌گذاری حضور داشم و مجلس را کامل می‌شناسم، دو سال هم ناظر اتحادیه اروپا بودم، همچنین ۳۰ سال است که مدیر هستم و با قانون کار کردم همه این‌ها نشان می‌دهد که تجربه لازم برای ورود به مجلس رادارم.

برای تصمیم‌گیری درست در مجلس چه راهکاری اتخاذ می‌کنید؟

نماینده از روزی که حکم وکالت مردم را می‌گیرد یک‌شبه صاحب همه علوم نمی‌شود بنابراین عقل سلیم و دستور اسلام آن است که مشاوره بگیرد، من نیز مشاور پذیر هستم از همه گروه‌ها، جریانات، تیپ‌های مخالف و شورای ائتلاف به‌عنوان مشاور استفاده خواهم کرد.

چقدر تحت تأثیر مشاوران قرار خواهید گرفت؟

در تصمیم‌گیری استقلال خود را حفظ می‌کنم چراکه مردم به من حق وکالت دادند، باید پاسخگوی موکلین باشم بنابراین اگرچه از مشاوران استفاده می‌کنم اما تصمیم را مستقل می‌گیرم.

مهم‌ترین برنامه شما برای ورود به مجلس چیست؟

برنامه زیادی داریم که می‌توان به اقتصاد، اصلاح ساختار اقتصادی، اصلاح ساختار درآمدی، اصلاح نظام پولی مالی، اشتغال، مسائل مختلف داخل استان از بودجه استان گرفته تا نیازهای مردم اشاره کرد، برنامه‌ها مدون شده و در زمان لازم ارائه می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی یک نماینده مجلس ازنظر شما چیست؟

نماینده مجلس در درجه اول باید مشی شهید مدرس را داشته باشد و در برابر کج روی‌ها و قانون ضعیف بایستد حتی اگر یک نفر باشد؛ نماینده مجلس باید درست فکر کند، درست قدم بگذارد، قانون را غلط ننویسد یا کمتر غلط بنویسد، چراکه مجلس ریل زمامداران کشور و جامعه است؛ اگر ریل نقص داشته باشد قطار توسعه و پیشرفت را دچار سانحه می‌کند در این میان نمایندگان مجلس حتی یک نماینده می‌تواند مؤثر باشد.

چقدر به مسائل استان آشنایی دارید؟

اهل این استان هستم و در قزوین زندگی می‌کنم، کار من تهران بوده ولی در قزوین زندگی می‌کنم و خانواده‌ام در قزوین ساکن هستند.

قبل از ورود به مجلس و قبل از شروع انتخابات، شما دیدارهای متعددی با مردم داشتید آیا این دیدارها ادامه‌دار خواهد بود؟

روحیه‌ای دارم که کاری را قبول نمی‌کنم اگر هم قبول کنم، تمام‌وقتم را صرف می‌کنم بنابراین در جمع مردم زیاد خواهم بود، هر جا که دعوت کنند حضور پیدا می‌کنم و خود را وقف مردم خواهم کرد.

ارتباط شما با رسانه‌ها چگونه خواهد بود؟

با رسانه‌ها رفاقت دارم هر وقت سؤالی داشته باشند پاسخ‌خواهم داد، در برخورد با رسانه‌ها با نگاه آزاد و شفاف اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهم و هر سه ماه یک‌بار نشست خبری برگزار می‌کنم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06