دادستان ایرانشهر: با محتکران ماسک و مواد ضدعفونی برخورد می‌شود


دادستان ایرانشهر: با محتکران ماسک و مواد ضدعفونی برخورد می‌شود

زاهدان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با افرادی که اقدام به احتکار و یا گرانفروشی ماسک و مواد ضدعفونی کنند به شدت برخورد می‌شود.

محسن گل محمدی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در برخی از مناطق کشور افرادی متاسفانه اقدام به احتکار و یا گرانفروشی ماسک و یا محصولات بهداشتی می‌کنند که طبق قانون با این‌گونه افراد به شدت برخورد می‌شود.

وی افزود: برای سلامت مردم با هیچ کسی تعارف نداریم اگر در بازدیدهای صورت گرفته با چنین تخلفاتی برخورد کنیم، هیچ گونه رافتی شامل متخلفان نخواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر با تاکید بر رعایت بهداشت فردی از سوی مردم اظهار داشت: اجازه نمی‌دهیم برخی افراد با سودجویی و سوء استفاده از شرایط، باعث التهاب بازار شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز در خصوص استفاده از ماسک گفت: با توجه به راه‌های متفاوت انتقال ویروس کرونا به بدن استفاده از ماسک برای پیشگیری از آلوده شدن به این ویروس راه مناسبی نیست زیرا تاثیری ندارد.

دکتر فرهاد دادگر بیان کرد: استفاده از ماسک فقط برای افراد آلوده به ویروس و دیگر بیماری‌های تنفسی تاثیر بیشتری دارد زیرا ماسک در هنگام سرفه یا عطسه فرد بیمار تا حدود زیادی مانع از انتقال بیماری به دیگران می‌شود.

وی افزود: شستن مرتب دست‌ها مهمترین عامل محافظت از سلامت جسمانی در برابر ویروس کروناست چرا که این ویروس از دست، صورت و پوست به شخص دیگر منتقل می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: از سوی این دانشگاه ماسک به حد کافی تامین شده و بصورت رایگان در بین مردم توزیع می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت