فرودگاه گیلان عملیاتی است


فرودگاه گیلان عملیاتی است

رشت – ایرنا- مدیرکل فرودگاه گیلان پس از لغو همه پرواز های دیروز از سوی شرکت های هواپیمایی اعلام کرد: فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت امروز عملیاتی است.

غلامرضا کریم آقایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به امکان لغو برخی پرواز ها بنا به صلاحدید شرکت های هواپیمایی توصیه می شود مسافران پیش از حضور در فرودگاه، از طریق ۱۹۹ اطلاعات پروازی خویش را دریافت نمایند.
وی با توجه به بروز بیماری کرونا در استان و مستولی شدن فضای پیشگیری افزود: در فرودگاه گیلان با توجه به توصیه های دانشگاه علوم پزشکی نکات ایمنی و پیشگیری توصیه شده و پس از انجام هر پرواز سالن های فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت ضد عفونی می شود.
روز گذشته همه پروازهای فرودگاه گیلان به مقاصد مشهد،تهران و تبریز از سوی شرکت های هواپیمایی ایران ایر و ایران ایرتور با ارسال نامه ای بدون ذکر دلیل لغو اعلام شد؛با توجه به بروز بیماری کرونا در کشور و استان شایعه تعطیلی لغو پرواز ها، برای پیشگیری از گسترش ویروس یاد شده قوت یافت اما مدیرکل فرودگاه گیلان تاکید کرد: هیچ دلیلی برای لغو پرواز های یادشده از سوی شرکت هایی هواپیمایی مزبور ذکر نشده است.
تاکنون در گیلان چهار مورد مبتلای به کرونا مشاهده شده که دو مورد بهبود یافته اند و متاسفانه دو نفر جان خود را از دست داده اند.
در مواقع معمول تعداد ۱۰۲ سورتی پرواز داخلی در هفته از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، مشهد،کیش،تبریز،شیراز، اصفهان، بندرعباس، عسلویه و اهواز انجام می شود.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید. فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج