استان سمنان در انتظار بارش 30 میلیمتری در 3 ساعت/ خطر سیلاب در استان


استان سمنان در انتظار بارش 30 میلیمتری در 3 ساعت/ خطر سیلاب در استان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به ورود یک سامانه جدید بارشی به آسمان این استان گفت: این سامانه در یک بازه زمانی سه‌تا چهار ساعته 30 میلیمتر بارندگی خواهد داشت.

ایرج مصطفوی با بیان اینکه بارش‌های ناشی از این سامانه از اوخر شب گذشته آغاز شده اظهار کرد: شدت بارش‌های ناشی از این سامانه در مناطق غربی و مرکزی استان و خصوصا از ایوانکی تا مهدیشهر بیشتر خواهد بود.

وی از افزایش سرعت بادها، کاهش محسوس دما و بارندگی و برف شدید به عنوان بخشی از نزولات ناشی از این سامانه نام برد و افزود: در برخی نقاط مرتفع و کوهستانی بارش برف 15 تا 30 سانتیمتر هم پیش‌بینی شده است.

مصطفوی با بیان اینکه سامانه بارشی استان در ابتدا ملایم و گرم بوده و با نفود جریانات شمالی با سامانه سرد مخلوط گردیده و تشدید بارش‌ها را در پی خواهد داشت ادامه داد: از بعد ازظهر امروز سه شنبه ، بارش باران به‌ویژه در مناطق غربی و مرکزی از ایوانکی تا مهدیشهر شدید خواهد شد.‌

مدیر کل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه میزان بارش ها در یک بازه زمانی سه تا چهار ساعته، تا 30 میلیمتر نیز خواهد رسید خاطرنشان کرد: سامانه بارشب استان در روز چهارشنبه با مخلوط سامانه‌های گرم و سرد، کاهش چهار درجه ای را در پی خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود ، دمای هوا تا ۱۲ درجه سردتر شود.

وی از افزایش شدت بادها خبر داد و گفت: طی روزهای آینده شاهد وزش بادهای لحظه ای شدید با سرعت بیش از ۷۲ کیلومتر در ساعت خواهیم بود.

این مدیر مسوول با بیان اینکه این سامانه منجر به بارش‌هایی در تمام استان می‌شود افزود: راگرچه همه نقاط استان از این بارش‌ها بهره‌مند می‌شوند اما میزان آن در مناطق غربی و مرکزی استان بیشتر و در جنوب شرقی کمتر خواهد بود.

مصطفوی ادامه داد: این سامانه بارشی در روز های سه شنبه و چهارشنبه از سمت غرب استان به سمت سمنان و مهدیشهر و ارتفاعات شمال و شمال شرقی حرکت کرده و فعال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان از اعلان هشدارهای لازم به مردم و مسوولان خبر داد و گفت: براثر بارش های پیش رو، امکان پدید آمدن سیلاب و روان آب و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست و از همین رو مسوولان ذی‌ربط باید تمهیدات لازم را بیاندیشند.

وی با بیان اینکه به‌منظور پیشگیری از بحران باید مدیریت سدها ، حامل‌های انرژی و مدیریت شهری مد نظر قرار گیرد ادامه داد: اختلال در رفت و آمد، اختلال در محورهای کوهستانی ، کاهش دید و خسارات ناشی از وزش باد شدید از آثار سامانه جدید بارشی استان خواهد بود.‌

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن