خداحافظی با سدان نمادین شورولت ایمپالا…


خداحافظی با سدان نمادین شورولت ایمپالا…

می‌دانستیم که چنین روزی فرا خواهد رسید و سرانجام هم این‌گونه شد. شورولت ایمپالا به عنوان یک سدان خانوادگی فول سایز رسماً با ما خداحافظی می‌کند. آغاز پایان ایمپالای مشهور از چند روز گذشته در تأسیسات تولید دیترویت شروع شده و بدنه‌ی آخرین ایمپالای تولیدی در خط مونتاژ حرکت کرده است. فرایند تولید این خودرو … The post خداحافظی با سدان نمادین شورولت...

می‌دانستیم که چنین روزی فرا خواهد رسید و سرانجام هم این‌گونه شد. شورولت ایمپالا به عنوان یک سدان خانوادگی فول سایز رسماً با ما خداحافظی می‌کند. آغاز پایان ایمپالای مشهور از چند روز گذشته در تأسیسات تولید دیترویت شروع شده و بدنه‌ی آخرین ایمپالای تولیدی در خط مونتاژ حرکت کرده است. فرایند تولید این خودرو قرار است روز جمعه 28 فوریه تکمیل شود.

خداحافظی با سدان نمادین شورولت ایمپالا…

این حقیقت که نام ایمپالا به پایان راه خود رسیده و جایگزینی برای آن وجود ندارد یک‌چیز بوده و موضوع مهم دیگری هم وجود دارد. آخرین ایمپالای تولیدی در واقع آخرین خودروی درون‌سوزی خواهد بود که در این کارخانه تولید می‌شود. آخرین دستگاه از کادیلاک CT6 که آن‌هم در این کارخانه تولید شده 24 ژانویه خط مونتاژ را ترک کرده است. پیش از آن نیز بیوک لاکراس به سرنوشتی مشابه دچار شده است.

خداحافظی با سدان نمادین شورولت ایمپالا…

در ابتدا جنرال موتورز به دنبال تعطیلی کارخانه دیترویت بود، چیزی که خشم حدود 1800 کارمند این کارخانه را برانگیخت. این کارخانه در سال 1985 دوباره بازگشایی شد و از آن زمان تاکنون بیش از 4 میلیون محصول جنرال موتورز را تولید کرده است.

خداحافظی با سدان نمادین شورولت ایمپالا…

خوشبختانه جنرال موتورز به خود آمد و تصمیم به بازگشایی مجدد این کارخانه گرفت اما نکته‌ای که وجود داشت تولید خودروهای الکتریکی در این تأسیسات بود. زمانی که آخرین ایمپالا از خط مونتاژ خارج شد این کارخانه به مدت 12 تا 18 ماه بسته خواهد شد تا دوباره برای تولید خودروهای الکتریکی آماده شود.

جی ام سی هامر جدید، خودروی الکتریکی و خودران کروز و طیف متنوعی از خودروهای دیگر در این کارخانه تولید خواهند شد. البته حجم تولید اولیه این خودروهای الکتریکی کمتر از 25 هزار دستگاه خواهند بود که دلیل آن عدم وجود تقاضای بالا برای چنین خودروهایی است. این وضعیت در سال‌های آینده تغییر خواهد کرد زیرا جنرال موتورز به دنبال تولید سالانه حدود 50 هزار خودرو در کارخانه موردبحث است.

خداحافظی با سدان نمادین شورولت ایمپالا…هامر الکتریکی جایگزین ایمپالا در خط تولید می شود

تنها زمان خواهد گفت که تصمیم جنرال موتورز در بازنشسته کردن ایمپالا درست بوده یا خیر.

این خودرو اولین بار در سال 1957 عرضه شد و تا سال 1985 بی‌وقفه تولید گردید. پس از وقفه‌ای 9 ساله، این خودرو در سال 1994 بازگشت و به مدت 2 سال در بازار حضور داشت. پس از آن ایمپالا تا سال 2000 ناپدید گردید و از آن زمان تاکنون در حال تولید بود.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز