هیچ موردی از ویروس کرونا در دام استان سمنان گزارش نشد


هیچ موردی از ویروس کرونا در دام استان سمنان گزارش نشد

سمنان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: هیچ گزارشی مبنی بر شیوع ویروس کرونا در دام‌های استان گزارش نشده است.

حمیدرضا حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: با توجه به اینکه گزارشی از ابتلا به ویروس کرونا در دام گزارش نشده است، برنامه‌ای در این زمینه نیز در دست نیست.

وی ادامه داد: هرگونه اقدامات پیشگیرانه توسط سازمان دامپزشکی کشور به ادارات کل در استان‌ها ابلاغ می‌شود و تاکنون شیوه‌نامه‌ای در زمینه مقابله با ویروس کرونا در دام‌ها ابلاغ نشده است.

وی بیان کرد: ویروس کرونا در لبنیات اثربخشی ندارد و تا کنون هیچ گزارشی در زمینه آلودگی دام و فراورده‌های دامی گزارش نشده است.

حسینی با اشاره به توصیه های بهداشتی برای سلامت تولیدات لبنی، تصریح کرد: حرارت هر گونه ویروسی را غیرفعال می‌کند و لازم است شهروندان شیر را در دمای جوش به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: مردم شیر و فرآورده‌ لبنی را از مراکز فروش مجاز و تحت نظارت اداره کل دامپزشکی خریداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: شهروندان شیر فله را از مراکزی مانند سوپرمارکت‌ها که تحت نظارت اداره کل دامپزشکی نیستند خریداری نکنند، چرا که شیر عرضه شده در سوپرمارکت‌ها، به دلیل فقدان نظارت، مورد تایید این اداره کل نیست.
حسینی خاطرنشان کرد: شهروندان شیر فله‌ای مورد نیاز خود را حتما از مراکز تحت نظارت این اداره کل مانند ماست‌بندی‌ها بخرند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۲۵۰ واحد ماست‌بندی در استان وجود دارد که تحت نظارت اداره کل دامپزشکی است و این اداره کل سالم بودن شیر آماده عرضه در این واحدها را تایید می‌کند.
وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف و موارد مشکوک را با تماس با شماره ۱۵۱۲ به کارشناسان دامپزشکی به منظور بررسی موضوع اعلام کنند.

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی